اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

نگاه جدی‌تر به پیشگیری مشکلات آینده را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه پیشگیری بهترین راه حفظ سلامت جامعه است، گفت: نگاه جدی‌تر به مسئله پیشگیری، مشکلات آینده را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

نگاه جدی‌تر به پیشگیری مشکلات آینده را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری عصر امروز در دیدار با اعضای شورای اداری بهزیستی استان یزد با اشاره به آیات قرآنی و احادیث دینی اظهار داشت: همان‌گونه که از نام بهزیستی بر می‌آید این سازمان متعلق به زندگی مردم، زیست مردم و حیات مردم است و کار شما در واقع تلاش برای بهتر کردن زندگی مردم است و این که مردم سالم زندگی نمایند و ادامه حیاتشان صحیح باشد.

وی زندگی سالم را در دو وجه دانست و افزود: یک وجه زندگی، همان وجه ظاهری است که به خوراک و مسکن و سلامت فیزیکی انسان‌ها بر می‌گردد و به نوعی زندگی مادی را در بر می‌گیرد و وجه دیگر مربوط به زندگی معنوی است که البته از بعد مادی مهمتر است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد جامعه‌ای را سالم و مطلوب دانست که هر دو بعد مادی و معنوی انسان‌ها در آن سالم و طیب باشد و از تلاش بهزیستی در سالم‌سازی زندگی انسان‌ها ابراز خرسندی کرد.

ناصری، پیشگیری را بسیار مهم دانست و گفت: هر قدر در مسئله پیشگیری جدی‌تر باشیم، در آینده مشکلات کمتری خواهیم داشت و با نگاه پیشگیرانه می‌توانیم آموزش‌های لازم را در مهد های کودک داشته باشیم تا در آینده انسان‌های سالمی از نظر مادی و معنوی تحویل اجتماع بدهیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با اشاره به فراگیر و جدی بودن آموزش‌ها در مهدهای کودک عنوان کرد: اگر امروز مباحث اصلی مثل خدا، ایمان و اخلاق را به طور صحیح به کودکان بیاموزیم، قدر یقین در آینده مشکلات بسیار کمتری در مباحث اعتقادی و آسیب‌های اجتماعی خواهیم داشت.

وی، تربیت مربیان را مهم ارزیابی کرد و گفت: بهزیستی باید روی مربیان مهدهای کودک سرمایه‌گذاری کند و باید حتما مربی آموزش دیده و خبره در مهدهای کودک حاضر شود.

ناصری با اشاره به آماری که از سوی بهزیستی انتشار یافته مبنی بر افزایش سالانه 2 هزار معلول در استان گفت: مسئولان و در درجه اول بهزیستی باید این موضوع را جدی بگیرند و ما باید یک برنامه منسجم در مورد کاهش این تعداد معلولیت داشته باشیم.

وی استفاده از آموزه‌های دینی و احادیث و روایات در مورد چگونگی جلوگیری از تولد فرزند معلول را یادآور شد و افزود: باید این آموزش‌ها را در سطح جامعه گسترش داد و از تولد کودکان معلول تا حد امکان جلوگیری کرد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به 52 وظیفه قانونی و 150 فرآیند در سازمان بهزیستی، به ارائه گزارش عملکردی از اقدامات این سازمان در سال 90 پرداخت.

محمدحسین رحیمی‌نسب گفت: در بهزیستی دو سیاست کلی کاهش ورودی و افزایش خروجی داریم که برای تحقق سیاست اول در سه زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش معلولیت‌ها و کاهش محرومیت‌ها تلاش می‌کنیم و سیاست افزایش خروجی را با توانمندسازی معلولان و مددجویان پیگیر هستیم.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول