اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در رابطه با حادثه انفجار "بورگاس"

قانونگذار آمریکایی: آمریکا باید کاری کند اسرائیل از ایران انتقام بگیرد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، انگشت اتهام در حادثه انفجار بورگاس را به سمت ایران نشانه گرفت و گفت آمریکا باید کاری کند که اسرائیل به وعده‌هایش عمل کند.

قانونگذار آمریکایی: آمریکا باید کاری کند اسرائیل از ایران انتقام بگیرد

به گزارش فارس به نقل از «فاکس‌نیوز» مایک راجرز رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با این شبکه خبری گفت ایران در حادثه انفجار اتوبوس در فرودگاه شهر بورگاس بلغارستان که هفت سرنشین اسرائیلی آن کشته شده‌اند نقش داشته است.

این مقام امریکایی همچنین گفت آمریکا باید کاری کند تا اسرائیل به وعده‌هایش برای تلافی کردن عمل کند.

وی در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: «من به حرف اسرائیلی‌ها وقتی می‌گویند این حملات را تلافی می‌کنیم باور دارم. فکر می کنیم ما نباید کاری کنیم، بلکه فقط باید آنها را سر حرفشان بیاوریم».

راجرز گفت بعضی نشانه‌ها حاکی از آن هستند که ایران در این حملات نقش دارد.

پیش از این سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرد شواهدی نشان می‌دهند حزب‌الله در حادثه فرودگاه شهر بورگاس بلغارستان دخیل بوده است.

این اظهارات مقامات آمریکایی  در حالی صورت می‌گیرد که مقامات بلغارستان امروز، اعلام کرده‌اند هنوز در حال بررسی عوامل حادثه فرودگاه شهر بورگاس هستند و از کشورها خواسته‌اند از نتیجه‌گیری‌های زودهنگام و متهم کردن سایر کشورها اجتناب کنند.

همچنین وزارت کشور بلغارستان نیز امروز اعلام کرد مردی که اتوبوس حامل سرنشینان اسرائیلی را منفجر رده است ملیّت خارجی داشته است و وزارت اطلاعات این کشور در حال انجام تحقیقاتی برای ارائه جزئیات بیشتری از هویت وی است.

وزیر کشور بلغارستان همچنین در کنفرانس خبری اعلام کرد که محققان در حال بررسی احتمالات گوناگون هستند، از جمله اینکه فرد مجرم همدست‌هایی نیز داشته است.

وی در این کنفرانس خبری گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر آنکه نیروهای محلّی حزب‌الله در این امر نقش داشته‌اند را رد کرد.

پلیس بلغارستان نیز امروز فیلم و عکسی را از فرد مظنون به بمبگذاری در فرودگاه بورگاس منتشر کرد.

دوربین‌های مراقبت فرودگاه و پارکینگ خودروها از این فرد که یک ساعت قبل از انفجار در حال گشت زنی در فرودگاه و پارکینگ خودروها بوده، فیلمبرداری کرده‌اند. در این عکس فردی با چهره قفقازی و با موهای بلند که لباس اسپرت به تن کرده است دیده می شود.

گواهینامه رانندگی این فرد از میشیگان آمریکا صادر شده است.

• حادثه انفجار بورگاس

روز چهارشنبه در حادثه انفجار یک دستگاه اتوبوس در فرودگاه بورگاس بلغارستان که سرنشینان آن اسرائیلی بودند، 7 نفر کشته و 25 نفر زخمی شدند.

مقامات رژیم صهیونیستی در پی این حادثه بلافاصله ایران را به این حادثه تروریستی متهم کردند.

«بنیامین نتانیاهو» بلافاصله ایران را عامل انفجار این اتوبوس و سرنشینان آن ـ که به گفته وی گردشکران اسرائیلی بوده‌اند ـ دانست و گفت که اسرائیل «با قدرت به حملات تهران پاسخ می‌دهد».

از سوی دیگر «ایهود باراک» وزیر جنگ اسرائیل گفت که حمله به اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بلغارستان سخت و خطرناک بوده و بخشی از جنگ اسرائیل با ایران و حزب‌الله است.

«نیکلای ملادنف» وزیر خارجه بلغارستان در واکنش به این اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی گفت که نشانه رفتن انگشت اتهام به سمت کشور یا سازمان خاصی درباره این انفجار "اشتباه" است.

پس از این اظهارات، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مجبور شد مواضع قبلی‌اش در قبال ایران در این حادثه را تعدیل ـ هر چند نه اصلاح ـ کند.

نتانیاهو امروز در مصاحبه با خبرنگاران گفت که این حزب‌الله است که به عنوان «بازوی ایران از راه دور» عمل می‌کند و این حمله را در واقع حزب‌الله انجام داده است.

«تلافی قدرتمندی» که نتانیاهو پیشتر از آن سخن گفته بود نیز تا حد جستجوی گسترده برای یافتن مجرمین و انتقام گرفتن از آنها تخفیف پیدا کرد.

انتهای پیام/د.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول