اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مدیر دفتر عمر سلیمان جزئیات مرگ مشکوک وی را تشریح کرد

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر عمر سلیمان، رئیس دستگاه اطلاعاتی حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر جزئیات مرگ مشکوک وی در آمریکا را تشریح کرد.

مدیر دفتر عمر سلیمان جزئیات مرگ مشکوک وی را تشریح کرد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه مصری الاهرام ، "حسین کمال" مدیر دفتر عمر سلیمان، معاون حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع در روزهای انقلاب 25 ژانویه مصر هرگونه مرگ مشکوک وی را تکذیب کرد.

حسین کمال در این ارتباط گفت: وضع جسمانی عمر سلیمان از سه ماه قبل به علت ناراحتی وی به خاطر حوادث جاری در کشور روبه وخامت گذاشته بود.

وی گفت که عمر سلیمان در این اواخر به علت ابتلای به افسردگی تمایلی به غذا خوردن نداشت واین موجب تحلیل رفتن قوای بدنی وی شده بود.

کمال افزود: در نتیجه عملکرد ضعیف قلب، کلیه‌های سلیمان دچار نارسایی شدند و آب به درون ریه های وی رفته بود.

او گفت: عمر سلیمان مجبور شد، برای تخلیه آب از ریه‌های خود راهی آلمان شد، در آنجا حالش اندکی بهبود پیدا کرد و از آنجا به دبی رفت.

مدیر دفتر عمر سلیمان افزود: اما در دبی بار دیگر حال سلیمان رو به وخامت گذاشت و وضعیت قبلی برایش تکرار که به خوبی درمان شد، اما برای درمان بهتر به کلیولند آمریکا رفت.

کمال گفت: در آنجا نیز بیماری اصلی وی ضعف عضله قلب تشخیص داده شد و پزشکان امکان معالجه آن با دارو  و جراحی را ممکن دانستند.

او گفت: آخرین تماس من با عمر سلیمان روز چهارشنبه 18 جولای بود که حال عمر بسیار خوب بود، زیرا آب داخل ریه‌های او به خوبی تخلیه شده و خوب خوابیده بود.

کمال تاکید کرد که عمر سلیمان با صدای گرم با من سخن می‌گفت، اما در ساعت چهار و نیم بامداد پنجشنبه درگذشت.

از جهت دیگر "پاتریک ونتریل"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به مرگ عمر سلیمان گفت: معاون رئیس جمهوری و رئیس دستگاه اطلاعاتی سابق مصر شریک دراز مدت آمریکا بود.

در پی مرگ مشکوک عمر سلیمان در آمریکا، طرفداران وی، آمریکا را به کشتن سلیمان متهم کردند و در این‌باره اعلام کردند که قصد دارند، با برگزاری تظاهراتی مقابل سفارت آمریکا در قاهره خواستار اخراج سفیر آمریکا از قاهره شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول