اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: کلید تحقق آشتی ملی توقف بازداشت‌های سیاسی است

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران حماس تاکید کرد که کلید تحقق آشتی ملی نزد تشکیلات رام الله است و آن هم توقف بازداشت‌های سیاسی و سرکوب نیروهای مقاومت در کرانه باختری و پایان بخشیدن به همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی است.

حماس: کلید تحقق آشتی ملی توقف بازداشت‌های سیاسی است

به گزارش فارس، "صلاح البردویل" در مصاحبه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین اقدام "عزام احمد" عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در مشروط کردن از سرگیری مذاکرات آشتی ملی به عقب نشینی حماس از موضع خود در قبال کمیته انتخابات در غزه را بخشی از سیاه نمایی رسانه ای خواند.

وی گفت:« باید عزام احمد به جای این موضع گیری به بازداشت های سیاسی و سرکوب نیروهای مقاومت پایان بخشد، زیرا در حال حاضر روند بازداشت های سیاسی و تحویل مبارزان به دشمن صهیونیستی اوج گرفته است و این رفتارها به هیچ نحو بیانگر جدیت فتح در زمینه برقراری آشتی ملی نیست.»

وی از رهبران فتح خواست تا به جای تلاش در راستای خارج کردن حماس از صحنه سیاسی به مشارکت سیاسی ایمان داشته باشند.

بردویل یادآور شد: آشتی ملی از نگاه فتح چیزی جز حذف حماس از صحنه سیاسی نیست؛ به نحوی که عناصر امنیتی فتح در کرانه باختری دست به سرکوب اعضا و فعالان و حامیان حماس می زنند و از هرگونه فعالیت سیاسی آن در کرانه باختری ممانعت به عمل می آورند.

این مقام بلند پایه حماس تصریح کرد: رهبران فتح خواستار فعالیت کمیته انتخابات در غزه هستند و "محمود عباس" رئیس انتصابی تشکیلات رام الله نیز بر برگزاری انتخابات پافشاری می کند، حال آنکه اگر این جنبش در انتخابات پیروز شود بار دیگر تحریم می شود و اگر پیروز هم نشود فشارها علیه آن برای حذفش از صحنه سیاسی افزایش می یابد.

این در حالی است که امروز نیز سرویس‌‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه بازداشت اعضای جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی، 8 عضو حماس را در نابلس واقع در شمال کرانه باختری بازداشت کردند. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول