اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

علامه بهلول گنابادی پرچمدار ساده‌زیستی و شجاعت بود

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: علامه بهلول گنابادی پرچمدار علم و دانش و ساده‌زیستی و شجاعت بود.

علامه بهلول گنابادی پرچمدار ساده‌زیستی و شجاعت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام علی محمدی ظهر امروز در مراسم سالگرد علامه بهلول گنابادی که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تجلیل از علامه محمدتقی بهلول گنابادی تجلیل از جدیت و تلاش و تجلیل از عالم وارسته و پارساست.

وی افزود: تجلیل از علامه بهلول، تجلیل از مبارزی خستگی‌ناپذیر و ثابت قدم است که هیچگاه در راه مبارزه و جهاد خسته نشد و امروزه مدیون مبارزات او هستیم.

محمدی ادامه داد: علامه بهلول در صحنه‌های مختلف با استکبار و استبداد در چند نکته مهم جهان اسلام یعنی ایران، افغانستان، ترکیه و مصر به مبارزه پرداخت و 25 سال اسارت و زندان و شکنجه را تحمل کرد و تمام این دوران را به مجاهدت پرداخت.

وی تصریح کرد: به برکت رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و حکومت اسلامی ایجاد شد اما بعد از پیروزی انقلاب دشمنان جنگ‌هایی را در زمینه‌‌های مختلف بر ملت ایران تحمیل کردند و علامه بهلول گنابادی در این عرصه نیز حضور پیدا کرد و راهنمای پاسداران، بسیجیان و رزمندگان اسلام بود.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: مرحوم بهلول در ابعاد مختلف و در زمینه‌های علم و دانش اظهار محبت به اهل بیت (ع) شجاعت، فصاحت، توجه به زندگی مردم و ساده‌زیستی پرچمدار بود.

محمدی در ادامه به تفاوت بین عالم و عابد پرداخت و گفت: عالم واقعی در دیدگاه عالمان الهی جایگاه خاصی دارد عالم و دانشمند کسی است که به دنبال علم است و پایه و اساس آن بر مبنای اسلام است.

وی تأکید کرد: علامه بهلول عالم واقعی بود و انسان‌هایی را تربیت کرد که در راه اسلام جان خود را فدا کردند.

وی تصریح کرد: عالم واقعی زنده است حتی اگر به ظاهر در این دنیا نباشد. عالم واقعی با عابد قابل مقایسه نیستند زیرا عالم به فکر نجات جامعه است و بدعت را در جامعه تشخیص می‌دهد و با آن مبارزه می‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد:‌ عالم واقعی عرفان غلط را از عرفان واقعی تشخیص می‌دهد همچنین می‌تواند فتنه را نیز تشخیص دهد زیرا جایگاه عالم واقعی جایگاه پیامبر (ص) و صیانت و تجلیل از عالم تجلیل از رسول خداست.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: فتنه سال 88 فتنه عظیمی بود که به فرموده رهبری بعدها ابعاد عظیم این فتنه مشخص می‌شود که دشمنان خارجی و داخلی چه خوابی برای ملت ایران دیده بودند. رهبری جهات فتنه را درست تشخیص دادند و مردم را راهنمایی کردند و اینگونه ملت ایران و انقلاب را با آگاهی نجات دادند.

محمدی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان فرصتی است که از محضر قرآن و علمای دین بهره بگیریم و به تلاوت و تدبر در قرآن بپردازیم و خود را با قرآن مأنوس کنیم و در محضر قرآن و اهل بیت (ع) باشیم.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول