اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کارشناس امور راهبردی مصر:

آمریکا درصدد کاهش قدرت ارتش مصر برای تامین امنیت اسرائیل است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس امور راهبردی مصر گفت: آمریکا به دنبال طرح هایی برای کم کردن از قدرت ارتش مصر و تضمین امنیت اسرائیل است.

آمریکا درصدد کاهش قدرت ارتش مصر برای تامین امنیت اسرائیل است

به گزارش فارس به نقل از هفته نامه فلسطینی "المنار"، سرلشکر "حمدی بخیت"، یک کارشناس امور راهبردی مصر در برنامه "استودیو 27" کانال یک مصر گفت راهبرد آمریکا تحقق امنیت اسرائیل در منطقه از طریق به شکست کشاندن ارتش مصر است

این ژنرال مصری افزود: آمریکا در گذشته تلاش می کرد در جنگ های سنتی ارتش مصر را سرنگون کند اما دید که این جنگ هزینه بردار است پس به استفاده از قدرت نرم از طریق جنگ اطلاعاتی و عملیات روانی پرداخت بدین گونه که بین احزاب و گروه های سیاسی ملت مصر درباره نیروهای مسلح اختلاف افکنی کرد.

حمدی بخیت گفت: راهبرد آشکار است اما تاکتیک متفاوت است اما آمریکا باید بداند که این تلاش ها به نتیجه نخواهد رسید چون ارتباط بین ارتش و مردم ارتباط مقدسی است.

ژنرال مصری از اقدام محمد العمده، مشاور کمیته قانون گذاری پارلمان منحل شده مصر در مطرح کردن موضوع غیرمشروع بودن نیروهای مسلح انتقاد کرد.

در موضوع مطرح از سوی محمد العمده آمده است که نیروهای مسلح به دلیل اطاعت نکردن از دستورات رئیس جمهور و عمل نکردن به وظایف خود و دخالتشان در امور نهادهای دولت غیرمشروع هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول