اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تهران:

اگر آرمان‌های انقلاب را محقق نکنیم به شهدا خیانت کرده‌ایم

خبرگزاری فارس: شهردار تهران گفت: اگر آرمان‌های انقلاب را محقق نکنیم به شهدا خیانت کرده‌ایم.

اگر آرمان‌های انقلاب را محقق نکنیم به شهدا خیانت کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدباقر قالیباف در یادواره شهید نظرنژاد در سالن هاشمی‌نژاد مشهد اظهار داشت:‌ صداقت و ایثار مهم‌ترین نکته زندگی شهدا بود و آنها در همه کارهای خود جز خدا به هیچ چیز دیگر فکر نمی‌کردند چیزی که امروز در زندگی ما کم‌تر پیدا می‌شود.

وی ادامه داد: در میدان جنگ جز یاد خدا برای رزمندگان چیز دیگری وجود نداشت و صداقت و ایثار مهم‌ترین سرلوحه زندگی آنها بود.

قالیباف با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس عقلانیت در اوج بود، تصریح کرد: در عین اینکه معنویت جزیی از زندگی رزمنده‌ها بود عقلانیت، صبر و توکل هم همواره مورد تأکید آنان قرار می‌گرفت اما برخی اوقات گفته‌های را می‌شنویم که خلاف آن را عنوان می‌کنند.

وی افزود: عده‌ای خاطراتشان از دفاع مقدس را به گونه‌ای می‌گویند که جوانان احساس می‌کنند جان رزمنده‌ها مهم نبوده است در حالی که در دوران دفاع مقدس برای حتی یک گلوله هم حساسیت وجود داشت چه برسد به جان انسان‌ها.

وی با اشاره به ویژگی‌های نظرنژاد خاطرنشان کرد: صداقت و شجاعت نه تنها ویژگی این شهید بود بلکه در تمام شهدا نیز دیده می‌شد.

شهردار تهران با بیان اینکه هر انسانی باید در محور عقلانیت و معنویت حرکت کند، تصریح کرد: مهم نیست که در چه میدان و عرصه‌ای کار می‌کنید مهم این است که در بستر معنویت و عقلانیت حرکت کنیم و اگر امروز مشکلاتی را در جامعه و زندگی می‌بینیم به دلیل این است که از سنت‌های الهی فاصله گرفته‌ایم.

وی افزود: هنگامی که در جامعه‌ای ربا در عرصه اقتصادی اصل قرار گیرد هر نانی که به دست آید بی‌برکت است و گره‌گشاه نیست.

قالیباف گفت: در جامعه‌ای که تزویر، دروغ، ریا و تهمت وجود داشته باشد به موفقیت نخواهد رسید و اگر مال حرام از گلوی هر انسانی در هر رده‌ای پایین رفت اثر وضعی خودش را در زندگی نشان خواهد داد.

شهردار تهران با اشاره به سرنگونی رژیم بعثی در عراق تأکید کرد: اثر خون شهدا همیشه وجود خواهد داشت و اگر رژیم صدام سرنگون شد و در کشوری که همیشه شیعیان مظلوم بودند امروز نظام شیعی برپاست، به برکت خون شهداست.

قالیباف تأکید کرد: جنگ تمام شده است اما دفاع هنوز ادامه دارد و اگر روزی برای اسلام در جبهه جنگ تیری زده‌ایم امروز در سنگر دفاع از انقلاب باید جور دیگری مجاهدت کنیم و به دنبال این باشیم که همه آرمان‌های شهدا و امام شهدا در جامعه محقق شود.

وی افزود: شهدا زمانی از ما راضی می‌شوند که اجازه ندهیم افرادی که حاضر نبودند در میدان جنگ حضور پیدا کنند و در صف نامردان قرار داشتند میراث‌خوار دفاع مقدس شوند.

شهردار تهران تصریح کرد: ما هم که در دفاع مقدس حضور داشتیم نباید منتی بر سر کسی داشته باشیم و میراث‌خوار دفاع مقدس باشیم بلکه باید میراث‌دار دفاع باشیم.

وی افزود: نباید اجازه بدهیم افرادی که برای سفره‌ سختی‌ها خم و راست نمی‌شدند و امروز برای سفره نان و قدرت خم و راست می‌شوند صحبت از انقلاب و دفاع از آرمان‌های آن بکنند، آنها زمانی که لازم بود حضور داشته باشند گفتند توفیق یار ما نیست.

قالیباف ادامه داد: اگر سنت‌هایی که در میدان جنگ داشتیم را ادامه دهیم و با همان رویه کار کنیم می‌توانیم موفق باشیم و در این راه باید با تدبیر و عاقلانه عمل کنیم.

شهردار تهران گفت: برای موفقیت باید از غرور و تکبر دوری کرده و کرامت انسان‌ها را حفظ کنیم و به دنبال خدمت بدون منت باشیم.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول