اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

سی و یکمین آزمون ارتقای دستیاری در کردستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: سی و یکمین آزمون ارتقا دستیاری امروز همزمان با سراسر کشور در دانشکده پزشکی کردستان برگزار شد.

سی و یکمین آزمون ارتقای دستیاری در کردستان برگزار شد

رئیس دانشکده پزشکی کردستان در حاشیه برگزاری این آزمون به خبرنگار فارس در سنندج گفت: در مجموع 63 نفر دستیار تخصصی بالینی هم‌اکنون در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

بهرام نیک‌خو تصریح کرد: 17 نفر از مجموع افراد ذکر شده در رشته زنان و زایمان، 23 نفر در رشته داخلی، 12 نفر کودکان و 11 نفر هم در رشته روانپزشکی در حال گذراندن دوره تخصص هستند.

وی اعلام کرد: از 63 نفر دستیار تخصصی 57 نفر واجد شرایط شرکت در آزمون ارتقا سالیانه و گواهینامه (پره بورد تخصصی) شناخته شدند و 6 نفر به دلایل مختلف و بر اساس آیین‌نامه وزارت بهداشت به این آزمون معرفی نشدند.

وی اظهار داشت: از 57 نفر واجد شرایط 12 نفر دستیار سال آخر برای آزمون گواهینامه تخصصی به دانشگاه علوم ‌پزشکی شهید بهشتی معرفی شدند که در صورت کسب حد نصاب قبولی به عنوان متخصص دانش‌آموخته می‌شوند.

رئیس دانشکده پزشکی کردستان ادامه داد: طراحی سؤالات و آزمون‌سازی در دانشگاه شهید بهشتی با مشارکت اساتید گروه‌های آموزشی ذی‌ربط از دانشگاه علوم ‌پزشکی کردستان انجام گرفته است.

نیک‌خو بیان داشت: از 45 نفر داوطلب باقی‌مانده در آزمون ارتقا سالیانه درون دانشگاهی 12 نفر در رشته زنان و زایمان، 15 نفر در رشته داخلی، هفت نفر کودکان و 11 نفر روانپزشکی هستند.

وی تصریح کرد: 45 داوطلبان شرکت‌‌کننده که عموما سال اول تا سوم هستند در صورت کسب حدنصاب قبولی به سال بالاتر ارتقا پیدا می‌کنند.

وی در پایان افزود: داوطلبان هر رشته سه ساعت فرصت دارند به 150 سوال طراحی شده در هر حیطه تخصصی خود پاسخ دهند.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول