اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/بخش هشتم و پایانی/

نصرالله: طراحان خلع سلاح مقاومت شورشیان سوریه را مسلح می‌کنند/ به ائتلاف راهبردی با متحدین خود پایبندیم

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تحرکات جریان 14 مارس علیه مقاومت و سلاح آن گفت: کسانی که به دنبال خلع سلاح مقاومت هستند خود شورشیان سوریه را مسلح می کنند.

نصرالله: طراحان خلع سلاح مقاومت شورشیان سوریه را مسلح می‌کنند/ به ائتلاف راهبردی با متحدین خود پایبندیم

 به گزارش فارس، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت ششمین سالروز پیروزی در جنگ 33 روزه با دعوت مردم و نیروهای لبنانی به دوری از تفرقه افکنی قومی و مذهبی گفت: از همه می خواهیم که آگاه باشند و به منشور شرف پایبند باشند گفتمان فرقه ای هرج و مرج می آورد ما می خواهیم منشور شرف داشته باشیم که می گوید اگر یک فرد شیعه فرقی نمی کند، عالم دینی باشد فرهنگی باشد نویسنده باشد سخنی توهین آمیز به قوم و مذهبی دیگر بگوید ما علمای شیعه در برابر وی می ایستیم و با وی برخورد می‌کنیم همان طور که اگر یک اهل تسنن این کار را انجام دهد علمای اهل تسنن با وی برخورد می کنند و همین درباره دروزی ها و مسیحیان نیز صدق می کند.

وی ادامه داد: ما این موضوع را پیشنهاد می دهیم و به آن پایبندیم هر فردی از شیعیان لبنان اگر اقدام تحریک آمیز یا سخن تحریک آمیزی مرتکب شود ما وی را ساکت می کنیم ما شیعه هستیم و مسیحیان نیز همین کار را می کنند.

سید حسن نصرالله در ادامه به جریان سازی های 14 مارس علیه حزب الله از زمان روی کار آمدن دولت نجیب میقاتی در لبنان گفت: با روی کار آمدن اکثریت کنونی در پارلمان اختلاف افکنی کردند گروه 14 مارس از همان روز اول می گفت که دولت لبنان دولت حزب الله است (با اشاره به دولت نجیب میقاتی) در حالی که می دانست این گونه نیست و می خواست از این طریق هر چیزی را بر حزب الله تحمیل کند جریان 14 مارس در دولت شریک شد و از روز اول گفت که دولت حزب الله است تا تبعاتش را بر ما تحمیل کند و ما برای اینکه دولت در راستای منافع لبنان باقی بماند خویشتنداری کردیم.

دبیر کل حزب الله گفت: در حالی که می بینید کسانی که به دنبال خلع سلاح مقاومت هستند خود شورشیان سوریه را مسلح می کنند. دولت لبنان ائتلافی است و نظرات مختلف در آن بیان می شود اما اصل این است که اختلافات خود را با گفت وگو حل کنیم ما هر گونه اختلافی با هر بخشی از دولت و هر گونه اختلافی با هر گونه متحدی در ائتلاف خود را آشکارا بیان نمی کنیم بلکه ترجیح می دهیم که گفت‌وگو کنیم.

سید حسن نصرالله ابراز امیدواری کرد طرف های لبنانی به ویژه جناح اکثریت با گفت وگو اختلافات خود را حل کنند و خود را درگیر اختلافات نکنند که این به نفع و مصلحت لبنان نیست.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما بر روابط راهبری خوب و گرم خود با متحداتمان تاکید می کنیم چون برخی می خواهند حزب الله و جریان آزاد ملی را در برابر هم قرار دهند اما ما در جایگاه حزب الله بر روابط راهبردی خود با شخص میشل عون رهبر جریان آزاد ملی و همه اعضای این جریان تاکید می کنیم و تاکید می کنیم که ائتلافمان راهبردی است و آنچه که بین ما در طی شش سال گذشته ساخته شده است با اختلاف یا فرضیه اختلاف یا قضیه درخواست چیزی منفک نمی شود طرف هایی هم که با یکدیگر متحد هستند در برخی مسائل با یکدیگر اختلاف نظرهایی دارند و هیچ کدام تابع دیگری نیستند یا یکی خود را محو دیگری کند هیچ کس توقع ندارد که جریان آزاد ملی تابع حزب الله باشد و انتظار هم ندارند که حزب الله تابع جریان آزاد ملی باشد بین ما تفاهم و ائتلاف وجود دارد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: از این سو ما و برادرنمان در حزب الله به موضع ژنرال عون و جریان آزاد ملی و همه متحدان خود در جنگ 33روزه خارج از محاسبات سود و زیان و یا محاسبات سیاسی اخلاق گونه و انسان گونه می نگریم.

دبیر کل حزب الله در پایان به روح همه شهدا و امام مقاومت امام موسی صدر و همه افسران و سربازان و فرماندهان ارتش و همه نیروهای سیاسی و هم کسانی که حامی مقاومت بودند سلام و درود فرستاد و از همه جمعیت حاضر و کسانی که معجزه جنگ 2006 را خلق کردند تشکر و قدردانی کرد و گفت: به شما می گویم چیزی که خلق کردید جاودان خواهد ماند.

انتهای پیام/++

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول