اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

/بخشش ششم/

نصرالله: ایران خواهان ارتشی قدرتمند در لبنان است/ سلاح آمریکایی را نمی‌خواهیم

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به آمادگی ایران برای فروش تسلیحات به ارتش این کشور گفت: ایران می خواهد که ارتش لبنان قوی باشد و در این راه آْمادگی خود را برای فروش تسلیحات به این کشور اعلام کرده است.

نصرالله: ایران خواهان ارتشی قدرتمند در لبنان است/ سلاح آمریکایی را نمی‌خواهیم

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود که به مناسبت ششمین سالروز پیروزی مقاومت در جنوب لبنان ایراد می‌کرد، با اشاره ضمنی به هجمه رسانه‌ای و غیررسانه ای برخی نیروهای 14 مارس علیه حزب الله گفت: تنش های داخلی در لبنان دلایلی دارد و رسانه ها در کمک به متشنج کردن اوضاع کوتاهی نکرده اند من درباره حق رسانه ای آنها بحثی ندارم اما باید به تکلیف ملی خود نیز آگاه باشند و به آن عمل کنند.

دبیر کل حزب الله با درخواست از همه مردم لبنان و به ویژه حامیان مقاومت برای پیشه کردن صبر و تحمل در برابر هجمه های سیاسی گفت: ما توهین های زیادی شنیدیم اما مشکلی نیست وقتی که تجربه ثابت کرده است که خون ما و فرزندان ما فدای شرافت کشور و ثبات آن شده است پس مشکلی نیست جواب ندهید اظهارات تحریک آمیز به زبان نیاورید کسانی هستند که می خواهند شما را به درگیری سوق دهند کسانی هستند که می خواهند در لبنان فتنه و ناآرامی ایجاد کنند.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: امروز در سوریه نمی خواهند سنگ روی سنگ بند باشد و همچنین در لبنان همین گونه است من می خواهم که صبر زیاد پیشه کنید و منضبط باشید کسانی هستند که برای به هم ریختن جامعه ما کار می کنند جنگ های حزبی، طائفه ای و مذهبی به راه انداخته اند و این درگیری ها تصادفی نیست و به خاطر این نیست که مردم فقیر و محتاج هستند یا اینکه جریان برق قطع شده است بلکه به این دلیل است که کسانی پول می دهند تا کشور این گونه باشد.

سید حسن نصرالله افزود: اما ما در عین قدرت به سکوت و سکون خود متعهد هستیم و همه می دانند که ما ضعیف نیستیم اما آشتی ملی را به ویژه در موضوع شیعه و سنی ترجیح می دهیم.

وی اظهار داشت: ای همه کسانی که حامی ارتش هستید و ای دولت لبنان اگر بخواهیم ارتشی قدرتمند داشته باشیم باید از موضع قوی برخوردار باشیم و از سفیر آمریکا و ژنرال آمریکایی نهراسیم در آن زمان است که می توانیم ارتش قوی تشکیل دهیم اما اگر تسلیحات آمریکایی باشد اما مهمات آن در نزد خود آمریکا باشد این یعنی ارتش در حد نیروهای امنیتی باقی مانده است.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه آمریکا هرگز به ارتش لبنان تسلیحات قوی نمی دهد تا با اسرائیل جنگ نکند، گفت: ما سلاح آمریکا را نمی خواهیم و دستمان را به سمتش دراز نمی کنیم آنها نمی خواهند ارتش قوی باشد و نمی خواهند که به لبنان سلاح بدهند ایران گفت که به ارتش لبنان سلاح هدیه می دهد یا با قیمت بسیار پایین می فروشد پس ایران می خواهد که ارتش لبنان قوی باشد.

دبیر کل حزب الله در ادامه پرسید کدام نیروها در لبنان می توانند تصمیم بگیرن که این هدیه را از ایران بپذیرند.

وی ادامه داد: اگر اختیار ما تنها در حد ترس از کونیلی و کلینتون باشد پس از کجا ارتش قوی بیاوریم ارتش تجهیزات می خواهد آموزش و پوشش سیاسی می خواهد.

نصرالله تاکید کرد: درباره اوضاع لبنان در مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی باید گفت اتفاق نظر ملی درباره تقویت ارتش لبنان به عنوان نهادی مدافع میهن وجود دارد.

دبیر کل حزب الله: ارتش طی سال های گذشته ملی گرایی و بی طرفی خود را نشان داده است و ثابت کرده است که ضامن ملی است اما اتهاماتی که بر ارتش درباره کار برای طرفی یا طرف دیگر بیشترین چیزی است که ارتش را تهدید می کند هنگامی که ارتش را در برابر اولین حادثه داخلی یا با اسرائیل تنها می گذاریم آن زمان مصیبت است و حتی در حادثه منطقه العدیسه باید قدر و بهای ارتش را بدانیم که تا چد حد حامی دولت و کشور است.

ادامه دارد...

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول