اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/بخش دوم/

سیدحسن نصرالله: اسرائیل در صورت حمله با اقدام غافلگیر کننده حزب الله مواجه می‌‌شود

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه تجاوز مجدد به خاک لبنان هشدار داد و گفت: در صورت هر گونه حمله با اقدام غافلگیرانه مقاومت روبرو خواهد شد.

سیدحسن نصرالله: اسرائیل در صورت حمله با اقدام غافلگیر کننده حزب الله مواجه می‌‌شود

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسب گرامیداشت ششمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ سی و سه روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در تابستان سال 2006 اظهار داشت: واقعیتی که بر همیشه بیدار و آگاه و زنده بودن مقاومت دلالت می‌کند این است که مغز مدیر و مدبر امنیتی آن متوجه تحرکات دشمن صهیونیستی پیرامون سامانه‌های موشک میان برد شد و مقاومت این موضوع را برملا نکرد، بلکه با آنها در تحرکاتشان همراهی کرد و در جمع آوری اطلاعات به آنها کمک کرد و در یکی از این لحظات این عقل مدیر و مدبر شهید "عماد مغنیه" و دیگر برادران ضربه لازم را به اسرائیلی‌ها وارد کرد و شهید مغنیه همیشه به این فکر می‌کرد که ضربه اول را در هر چنگی باید مقاومت به اسرائیل وارد کند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: اولین موفقیت امنیتی مقاومت این بود که دریافت رژیم صهیونیستی از محل استقرار سامانه‌های موشک آگاه است و دومین موفقیت امنیتی این بود که مقاومت توانست این سامانه‌ها را از آن محل خارج کند، بی‌آنکه رژیم صهیونیستی به این موضوع پی‌ببرد و به همین دلیل رژیم صهیونیستی اقدام به موشک‌باران اکثر مناطقی کرد که مثلا سامانه‌های موشک‌ها در آنجا قرار دارد، در حالی‌که این سامانه‌ها از آنجا به جای دیگری منتقل شده بودند و پس از آن بود که مقاومت جنگ خود با رژیم صهیونیستی را آغاز که 33 روز به طول انجامید و حتی آماده بود که تل‌آویو را نیز هدف قرار دهد.

سید نصرالله در ادامه گفت: عملیات "قدرت ویژه" که رژیم صهیونیستی به واسطه نیروی هوایی‌ ویژه‌اش به آن می‌بالد را ما بر آن نام "عملیات توهم ویژه" و "عملیات افتادن به دام مقاومت" می‌گذاریم و 70 تا 80 درصد نیروی مقاومت تا آخرین روز در میدان مبارزه حضور داشت و آمادگی داشت به مبارزه و ایستادگی خود ادامه دهد.

وی تاکید کرد: اگر به تعدادی مشخصی از موشک‌ها اکتفا می‌کردیم، می‌توانستیم در بعد میدانی موشک‌های بیشتری شلیک کنیم، اما ما عامل زمان را هم مد نظر داشتیم و بمباران‌هایمان را بر این فرضیه انجام می‌دادیم که جنگ به طول می‌انجامد. در دومین روز جنگ هنگامی‌که رژیم صهیونیستی واقعیت را دریافت "حالوتس" بر کمیته امنیتی وارد شد تا به اعضای آن بگوید که به نظر می‌رسد ما وارد جنگ طولانی مدت شده‌ایم که هفته‌ها به طول می‌انجامد و پرز نتوانست در این ارتباط دفاعی کند و سخنی بر زبان آورد، همان‌گونه که تاکنون نیز زبانش کوتاه است.

اسرائیل در صورت حمله با اقدام غافلگیر کننده حزب الله مواجه می‌‌شود

دبیرکل حزب الله گفت: ما می‌دانیم و از پیگیری اوضاع لبنان متوجه شده‌ایم که بسیاری از مردم درگیری‌ها و نبردها و اوضاع را دنبال می‌کنند و این حق آنهاست، اما اطمینان داشته باشید در کنار تمام این غوغاها و هرج و مرج‌ها مقاومتی وجود دارد و مردان مقاومت شبانه روز بر روی پرونده مبارزه و جنگ با دشمن و حمایت و محافظت از کشور کار می‌کنند و در این راه هیچ چیز نمی‌تواند، آنها از این امر غافل کند و در عین حال می‌دانیم که دشمن در حال جمع اوری اطلاعات درباره ماست و خود را برای وارد آوردن اولین ضربه آماده می‌کند، بسان جنگ‌های پیشین که شاهد این امر بودیم.

وی افزود: من از دشمن صهیونیستی می‌خواهم به این نکته توجه داشته باشد و به آن می‌گویم که قدرت کیفی تو قدرتی توخالی و توهمی است و ما می‌دانیم که در هر جنگی که ممکن است در آینده رخ دهد، ضربه اول را وارد کنی اما بدان پس از اولین ضربه مقاومت تو را غافلگیر خواهد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که ما به رژیم صهیونیستی وعده می‌دهیم که این رژیم را غافلگیر خواهیم کرد، اما از همه شما و از همه ملل منطقه می‌خواهم که به توانمندی‌های بالا و عالی مقاومت و آگاهی و بیداری آن باور داشته باشید و بدانید که ما در لبنان و جهان عرب و جهان اسلام و در این منطقه مغزها و قلب‌ها و اراده‌ها و عزم‌ها و توانمند‌ی‌هایی در اختیار داریم که با کمک آنها می‌توانیم برنامه‌ریزی و طراحی و مقاومت کنیم و سرانجام کار پیروز شویم و سرنوشت ما برخلاف آنچه که برخی از حکام و نویسندگان عرب و اکثر رسانه‌ها تلاش کردند، ان را به ما القا کنند، شکست و ناکامی و ناتوانی نیست . در جنگ ژوئیه و پس از آن جنگ نوار غزه مهمترین پیامی که ارسال شد، این بود که سرنوشت ما پیروزی است و اینکه شکست نخوریم و همانگونه که پیروزس سال 2000 و 2006 را رقم زدیم می‌توانیم پیروزی بزگ‌تری در هر جنگ آینده‌ای رقم بزنیم.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول