اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/اخبار کوتاه از فلسطین/

تخریب ساختمانی در سلوان با قدمت 100 ساله/ درخواست کمک برای حل بحران دارو در غزه

خبرگزاری فارس: بولدوزرهای رژیم صهیونیستی امروز در شهرک سلوان واقع در جنوب مسجدالاقصی یک ساختمان مسکونی متعلق به "منتصر سرحان" که قدمتی 100 ساله داشت، تخریب کردند.

تخریب ساختمانی در سلوان با قدمت 100 ساله/ درخواست کمک برای حل بحران دارو در غزه

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های فلسطین، "جواد صیام" مدیر مرکز اطلاعات وادی حلوه در سلوان گفت که بولدوزرهای رژیم صهیونیستی ساختمانی را تخریب کردند که 100 سال قبل احداث شده و مساحت آن 16 متر مربع و دارای مکانی برای نگهداری دام و پرندگان بود.

نیروهای شهرداری قدس اشغالی که در مکان تخریب ساختمان حضور داشتند، دام و پرندگان موجود در آن را مصادره کردند.

* هجوم 1200 شهرک‌نشین به مقبره حضرت یوسف(ع)

بامداد امروز صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مقبره حضرت یوسف(ع) واقع در شرق شهر نابلس در کرانه باختری هجوم بردند.

منابع محلی گفتند که حدود 1200 شهرک‌نشین با چندین دستگاه اتوبوس با پشتیبانی نیروهای اشغالگر اسرائیلی به مقبره حضرت یوسف(ع) هجوم آوردند.

به گفته این منابع شهرک‌نشین‌ها پس از هجوم به مقبره حضرت یوسف(ع) مراسم تلمودی را در آنجا به جا آوردند.

* بحر: برقرای آشتی میان گروه های فلسطینی یک راهبرد ملی است

معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین تاکید کرد که برقراری آشتی میان گروه های فلسطینی یک راهبرد ملی است.

دکتر "احمد بحر" در گفت و گوی ویژه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین تصریح کرد که آشتی ملی در پرتو تداوم بازداشت های سیاسی تحقق نمی یابد.

وی خاطرنشان ساخت: مجلس قانونگذاری فلسطین از زمان پیروزی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در انتخابات این مجلس آماج توطئه‌های جنبش فتح و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است؛ به نحوی که دشمن صهیونیستی به منظور فلج کردن فعالیت های این مجلس بارها نمایندگان آن را ربوده است.

وی تجربه حماس در پارلمان فلسطین را یک تجربه بی نظیر و دستاورد برای برنامه مقاومت خواند.

بحر اظهار داشت: تحولات حاصله در مصر و بهار عربی به نفع مسائل امت های عربی و اسلامی و در راس آنها مساله فلسطین تمام می‌شود.

* درخواست از کشورهای عربی و اسلامی برای حل بحران دارو در غزه

"باسم نعیم" وزیر بهداشت دولت منتخب فلسطین در غزه از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا سریعا برای حل بحران دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه اقدام کنند.

وی تصریح کرد که میانگین کمبود دارو در نوار غزه به بیش از 52 درصد از داروهای اساسی و ضروری برای درمان بیماری‌ها رسیده است.

باسم نعیم در دیدار با هیئتی از انجمن دوستان بیماران سرطانی گفت: ما برنامه‌های راهبردی برای توسعه خدمات بهداشتی به بیماران سرطانی از طریق ایجاد مرکز ملی درمان بیماران سرطانی، داریم.

* عریقات حمایت جامعه جهانی از راه‌حل دو دولت را خواستار شد

مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین جامعه جهانی را به حفظ راه‌حل تشکیل دو دولت که در آستانه غیرعملی شدن قرار گرفته است، فراخواند.

"صائب عریقات" در نامه‌ای به سفرا، نمایندگان و سرکنسول‌های کشورهای خارجی در نزد تشکیلات خودگردان و نمایندگان کمیته چهارجانبه خواستار بازنگری در توافقنامه‌های امضا شده با اسرائیل شد و تاکید کرد که شاید برخی از این توافقنامه‌ها به طور غیرعمدی در حمایت از اسرائیل باشد.

وی بار دیگر از کشورهایی که هنوز تصمیمی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 اتخاذ نکرده‌اند، خواست تا فلسطین را به رسمیت بشناسند.

عریقات در این نامه نسبت به طرح‌ها و اظهارات مقامات صهیونیست از جمله اظهارات اخیر مربوط به حاکمیت اسرائیل بر مسجدالاقصی ابراز نگرانی کرد و گفت که این اظهارات خطرناک غیرقانونی و تهدیدی برای اصول دیدگاه بین‌المللی در خصوص صلح در منطقه است و گذشته از آن حقوق به حق و غیرقابل دخل و تصرف فلسطینیان در قدس شرقی و پایتختی آن برای ملت فلسطین را به نابودی می‌کشاند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول