اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

احتمال دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در حملات امروز دمشق

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه عملیات انتحاری امروز در سوریه جز با حمایت اطلاعاتی و لجستیکی کشورهای خارجی امکان پذیر نیست، از احتمال دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی و همه رژیم‌های مخالف دمشق در این عملیات خبر داد.

احتمال دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در حملات امروز دمشق

"علی شهاب" کارشناس مسائل استراتژیک خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به عملیات انتحاری امروز سوریه که به کشته شدن وزیر دفاع و معاونش و جراحت وزیر کشور انجامید، گفت: این انفجار نشان می‌دهد که پس از عملیات رصد دقیق و پس از کسب اطلاعات کافی که جز با حمایت اطلاعاتی خارجی‌ها امکان پذیر نیست،‌ صورت گرفته‌ است.

وی با بیان اینکه عاملان انتحاری از پشتیبانی لجستیکی بالایی برخوردار شده‌اند، از ارتباط تحولات امروز سوریه با تحولات سیاسی عرصه بین‌الملل از جمله اعتراف به قدرت ایران در ایفای نقش سازنده برای خروج سوریه از بحران سخن گفت.

شهاب با اشاره به نقش بر آب شدن گزینه لیبیایی سازی سوریه به منظور مقدمه سازی جهت دخالت نظامی ناتو گفت: هم اکنون مجموعه‌های مسلح با حمایت اربابان خارجی خود سعی در فشار آوردن بر دمشق و افزایش کارت‌های مذاکره هستند لذا راهی جز روی آوردن به خشونت فرا روی خود نمی‌بینند.

وی با هشدار نسبت به افزایش عملیات تروریستی مخالفان نظام سوریه در ماه مبارک رمضان، اخبار منتشره مبنی بر اجرای عملیات امروز توسط یکی از محافظان بشار اسد، گفت: چنین امری تایید نشده ولی به نظر می‌رسد که چنین شایعاتی به منظور افزایش روحیه مخالفان و تضعیف روحیه هواداران نظام بشار اسد منتشر می‌شود.

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه برای اجرای چنین عملیاتی، استفاده از نیروهای امنیتی نزدیک به سران نظام سوریه ضروری نیست،‌ گفت: چنین جنایاتی با استفاده از اطلاعات برخی از اعضای ارتش جدا شده از نظام و امکانات اطلاعاتی کشورهای دشمن دمشق نیز عملی می‌شود.

شهاب با بیان اینکه عملیات انتحاری امروز در سوریه جز با حمایت اطلاعاتی و لجستیکی کشورهای خارجی امکان پذیر نیست، از احتمال دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی و همه رژیم‌های مخالف دمشق در این عملیات سخن گفت.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول