اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

صادق الحسینی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

عملیات انتحاری دمشق انتقام تروریست‌ها از ارتش بود/ جنگ سرنوشت ساز در دمشق جریان دارد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه این عملیات انتحاری انتقام تروریست‌ها از ارتش سوریه بود، یادآور شد: عملیات سرنوشت ساز در دمشق در جریان است.

عملیات انتحاری دمشق انتقام تروریست‌ها از ارتش بود/ جنگ سرنوشت ساز در دمشق جریان دارد

محمد صادق الحسینی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص انفجار انتحاری رخ داده در دمشق سوریه که منجر به کشته شدن وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات این کشور شد، ‌این عملیات تروریستی را شبیه عملیات منافقین در انفجار دفتر نخست وزیری ایران خواند و اظهار داشت: نفوذ اطلاعاتی کشورهای مرتجع منطقه و همگامی آمریکا و رژیم صهیونیستی باعث این حادثه بزرگ شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: این عملیات مستقیماً ضد ارتش سوریه برنامه ریزی شده و به سود رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: تروریست‌ها برای انتقام گیری از عملیات بزرگ پاکسازی حومه دمشق که طی چند روز گذشته از سوی ارتش سوریه صورت گرفته بود، دست به این اقدام زدند چرا که در نتیجه عملیات‌های ارتش، صدها نفر از آنها کشته و صدها نفر دیگر دستگیر شدند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به برنامه‌ریزی تروریست‌ها برای عملیات به اصطلاح آزاد سازی سوریه که قرار بود سوم ماه رمضان آغاز شود، یادآور شد: ارتش سوریه پیش از آغاز عملیات و با استفاده از اطلاعات به دست آمده دست به پاتک گسترده‌ای علیه آنها زده و عقبه‌های آنها را نیز در نقاط مختلف سوریه از بین برد که در نتیجه این عملیات صدها نفر از تروریست‌ها کشته و صدها نفر بازداشت شدند.

صادق الحسینی این حمله انتحاری را انتقامی خواند که از سوی تروریست‌ها از وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات سوریه که عملیات پاکسازی را بر عهده داشتند و یادآور شد: طبق اطلاعات واصله سازمان‌های اطلاعاتی قطر، عربستان، ترکیه، رژیم صهیونیستی و آمریکا در این عملیات انتحاری نقش داشتند.

وی یادآور شد: تروریست‌ها قصد داشتند پیش از رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص وضعیت سوریه عملیات بزرگی انجام دهند تا شکست‌شان طی روزهای گذشته را جبران کرده باشند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد:‌ عملیات تعیین کننده در دمشق در حال اجراست و روسیه نیز در بعد بین‌المللی اجازه نخواهد داد که شورای امنیت علیه سوریه تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول