اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

درخواست الازهر برای محاصره سفارت‌خانه‌های میانمار

خبرگزاری فارس: به دنبال تشدید کشتار و تهدید مسلمانان در کشور میانمار، جبهه علمای الازهر در بیانیه‌ای خواستار محاصره سفارت‌خانه‌های این کشور در نقاط مختلف جهان برای اعتراض به این کشتار شد.

درخواست الازهر برای محاصره سفارت‌خانه‌های میانمار

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی البشایر، جبهه علمای الازهر مصر با اشاره به قتل، شکنجه و سوزاندن مسلمانان در میانمار و سکوت کشورهای اسلامی و جهان در برابر این اقدامات خواستار محاصره سفارت‌خانه‌های این کشور در نقاط مختلف جهان برای اعتراض به این فجایع شد.

این بیانیه تاکید می‌کند: امروزه در این کشور سوزاندن کودکان به سلاحی از سوی دولت برای قتل عام و نابود کردن مسلمانان تبدیل شده است.

سازمان‌های عفو بین الملل و دیده‌بان حقوق بشر در گزارش‌هایی مختلفی تاکید کرده‌اند که نیروهای امنیتی رژیم میانمار مسلمانان را به صورت دسته جمعی بازداشت و هزاران منزل را ویران کرده‌اند.

بنابراین گزارش‌ها مسلمانان آواره در این کشور تلاش می‌کنند، با عبور از رودخانه‌ مرزی به بنگلادش بگریزند و همین موجب می‌شود، شماری از آنها هنگام عبور از رودخانه غرق شوند.

در جریان حوادث اخیر بیش از 2 هزار مسلمان در میانمار کشته و بیش از 90 هزار نفر دیگر آواره شدند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول