اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان:

تسلیم اظهارنامه به روش الکترونیکی در رضایتمندی مؤدیان موثر است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان گفت: اقدام سازمان امور مالیاتی در ایجاد زمینه تسلیم اظهارنامه مالیات به روش الکترونیکی علاوه بر تسریع در کار و کاهش وقت و هزینه مردم، در اجرای عدالت مالیاتی موثر است.

تسلیم اظهارنامه به روش الکترونیکی در رضایتمندی مؤدیان موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی امور مالیاتی سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: اقدامات دولت درسال‌های اخیر با اجرای طرح جامع مالیاتی و تقویت زیرساخت‌ها و توسعه فرهنگ مالیاتی سبب شده نقش درآمدهای مالیاتی در اقتصاد کشور نمود بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی بیان داشت: در ایران نقش اصلی درآمدهای دولت را درآمدهای ناشی از فروش نفت ایفا می‌کند که با توجه به نوسانات قیمت آن در این شرایط، مالیات می‌تواند اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت نجات بدهد.

وی گفت: سرمایه‌گذاری و تولید در کشور، افزایش درآمدهای مالیاتی را در پی دارد و در سال‌های اخیر کارهای خوبی انجام شده، اما تا رسیدن به ایده‌ال فاصله داریم که همکاری همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

مدیرکل دادگستری سیستان‌و‌بلوچستان بابیان اینکه مالیات بیش از هر چیز نیاز به فرهنگ مالیاتی دارد، بیان داشت: همانطور که مردم پرداخت زکات و خمس را بعنوان تکلیف و وظیفه شرعی می‌دانند باید مالیات را به‌ عنوان یک تکلیف شرعی و حق دولت پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: توجه به این مقوله باعث می‌شود دانه درشت‌هایی که به دنبال راهکاری برای فرار مالیاتی هستند به وظیفه قانونی پایبند شوند و بخشی از مشکلات مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان فراهم‌کردن تسهیلات و حذف قوانین دست و پاگیر اداری را در افزایش رضایتمندی مودیان موثر دانست و گفت: اقدام سازمان امور مالیاتی در ایجاد زمینه تسلیم اظهارنامه مالیات به روش الکترونیکی علاوه بر تسریع در کار و کاهش وقت و هزینه مردم، دراجرای عدالت مالیاتی نیز موثر است.

وی بابیان اینکه درنظام جمهوری اسلامی رعایت حق و حقوق مردم اولویت دارد، افزود: کارمندان سازمان امور مالیاتی، رسالت سنگین و خطیری برعهده دارند چون باید در کنار انجام وظیفه قانونی براساس مقررات و ضوابط، رضایت مودیان را نیز جلب نکنند.

حمیدی بیان کرد: سیستم قضایی در راستای تعامل بین‌بخشی، حامی اقدامات مثبت همه دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل امور مالیاتی استان است.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان‌وبلوچستان نیز بابیان اینکه مودیان مالیاتی تاپایان تیرماه فرصت دارند نسبت به تسلیم اظهارنامه الکترونیکی مالیات اقدام کنند، گفت: امسال شرایط با اهمیت‌تر از سنوات گذشته است چون اشخاص حقیقی و حقوقی که تاکنون برای برخورداری از معافیت مالیاتی الزامی به ارایه اظهارنامه نداشته‌اند،‌ امسال براساس ماده 119 قانون برنامه پنجم توسعه کشور باید تا 31 تیرماه اظهارنامه مالیاتی خود را ارایه کنند تا امکان استفاده از معافیت مالیاتی برایشان فراهم شود.

حمیدشیخ اسدی افزود: عدم مراجعه این دسته از مودیان در مهلت مقرر موجب ایجاد مشکلاتی برای آنها و ایجاد مزاحمت برای دستگاه‌های نظارتی می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اظهارداشت: با احساس مسئولیت و تلاش همکاران طی سال گذشته 90 درصد سهمیه پیش‌بینی شده برای درآمدهای مالیاتی سیستان‌وبلوچستان با 25 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه وصول شد. 

شیخ اسدی بروز رسانی پرونده‌های مالیاتی در راستای سیاست‌های سازمان امور مالیاتی را از اولویت‌های کاری این اداره کل نام برد و افزود: با مساعدت سازمان امور مالیاتی کشور بخشی از مشکلات اداره کل با فراهم‌شدن زیرساخت‌های فناوری، بهسازی و نوسازی فضاهای اداری مرتفع شده و ساختمان جدید اداره کل در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان‌وبلوچستان یاد آورشد: در نخستین سال تسلیم اظهارنامه به روش الکترونیکی با توجه به شرایط و امکانات استان 65 هزار اظهارنامه بصورت الکترونیکی ثبت شد و رتبه چهارم دریافت اظهارنامه الکترونیکی را در کشور کسب کردیم.

وی گفت: در راستای برون‌سپاری، بخشی از وظایف محوله به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده و تمامی خدمات وسایل نقلیه از این طریق انجام می‌شود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول