اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نمونه اخبار ضد و نقیضی که این روزها از دمشق منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: چند روزی است که دمشق آماج اخبار اغراق‌شده قرار دارد که گاه برخی این اخبار از اساس دروغ است مثلا اینکه ۳۰ هزار نیروی مسلح وارد دمشق شده‌اند و فرودگاه دمشق بسته شده است.

نمونه اخبار ضد و نقیضی که این روزها از دمشق منتشر می‌شود

به گزارش فارس، دمشق در دو روز گذشته آماج شایعه و اخبار ضد و نقیض و گاهی کذب است که درک وضعیت آن را برای کسانی که خارج از سوریه تحولات این کشور را دنبال می‌کنند، دشوار کرده است.

چند روزی است که در محافل خبری مخالفان سوریه بخصوص در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه از آغاز عملیات بزرگ دمشق صحبت می‌کردند.

حتی برهان غلیون رئیس سابق شورای ملی سوریه مدعی شد که بزودی در دمشق عملیات بزرگی علیه ارتش سوریه انجام می‌شود و تلاش می‌شود که کنترل این شهر از دست دولت سوریه خارج شود.

این شایعات علاوه بر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک از جانب خبرگزاری‌های سرشناس و شبکه‌های معروف در منطقه نیز پشتیبانی می‌شود.

پایگاه خبری سوریه امروز نوشت که برای نمونه خبرگزاری رویترز در روزهای اخیر اخبار ضدو نقیضی از دمشق منتشر کرد.

بنا بر این گزارش، از جمله این خبرها که منابع مختلف ضدسوری منتشر کردند موارد زیر است:

1- بسته شدن فرودگاه بین‌المللی دمشق.

2- مسدود شدن بزرگ‌راه دمشق حلب.

3- ورود 30 هزار نیروی مسلح گروهک ارتش آزاد سوریه به دمشق.

4- دمشق تا دو ساعت دیگر پایتخت انقلاب [!] می‌شود.

5- شدیدترین درگیری‌های یک سال گذشته در دمشق در جریان است.

این شایعات نمونه‌هایی از اخباری است که یا در آن اغراق شده. برای نمونه بسته شدن فرودگاه دمشق کاملا کذب است. بزرگراه دمشق-حلب فقط برای یک ساعت در قسمتی از آن به دلیل حضور گروه‌های مسلح بسته بود سپس باز شد.

ورود 30 هزار نیروی مسلح به سوریه کذب بود هر چند که گروه‌های مسلح زیادی طی چند روز گذشته خود را به نزدیکی دمشق رسانده بودند اما با اقدام به‌موقع ارتش و اطلاعات سوریه، پراکنده و فراری و بسیاری از آنان کشته و بازداشت شدند.

اخباری درباره اینکه دمشق تا ساعاتی دیگر قلب انقلاب می‌شود نیز برای بالا بردن روحیه تروریست‌هایی منتشر شد که ضربات سختی از ارتش سوریه در دو سه روز گذشته دریافت کرده‌اند.

اینکه شدیدترین درگیری‌های یک سال گذشته در دمشق در جریان است، دروغی است که هدفش بحرانی نشان دادن اوضاع پایتخت است وگرنه شدیدترین درگیری‌ها در حمص و اسفندماه گذشته در منطقه باباعمرو رخ داد که در آنجا نیز وضعیت به پاکسازی باباعمرو از حضور تروریست‌ها انجامید.

پایگاه خبری «سوریه امروز» نیز از مردم سوریه خواست تا به محض شنیدن چنین شایعاتی آن را تصدیق نکنند و با نقل از این شایعات به انتشار آن دامن نزنند زیرا هدف اول این شایعات تخریب روحیه مردم و ارتش سوریه و بالا بردن روحیه تروریست‌های این کشور است.

برای نمونه زمانی که محله التضامن روز گذشته پاکسازی شده بود، خبرهای شبکه‌های خبری ضد سوری، تشدید درگیری در این منطقه خبر اولی بود که روی آن مانور داده می‌شد.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول