اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیدگاه وزیر خارجه آمریکا درباره کیسینجر چه بود؟

کلینتون جاپای کسی گذاشت که زمانی وی را جنایتکار می‌خواند

خبرگزاری فارس: یک پایگاه تحلیلی آمریکایی با اشاره به اینکه هیلاری کلینتون در جوانی هنری کیسینجر را جنایتکار می‌خوانده است، نوشت: کلینتون اکنون جاپای کسی گذاشته است که زمانی برایش یک هیولای جنایتکار بود.

کلینتون جاپای کسی گذاشت که زمانی وی را جنایتکار می‌خواند

به گزارش فارس به نقل از آلترنت، لحظه تاریخی در تاریخ سیاست خارجی آمریکا سفر وزیر خارجه آمریکا به لائوس بعد از 57 سال اتفاق افتاد جائیکه آمریکا که پاکسازی بیش از 80 میلیون بمب منفجر نشده باقیمانده از جنگ ویتنام را رد می‌کرد متقاعد شد که برای پاکسازی این بمب‌ها با مقامات لائوس مذاکره کند؛ بمب‌هایی که نه تنها تا پایان جنگ ویتنام در سال 1973 بلکه تا به امروز باعث کشته شدن بیش از 20 هزار لائوسی شده‌اند.

براساس گزارش‌ها، سفر هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا به لائوس در راستای تقابل آمریکا با چین در منطقه آسیا و اقیانوسیه و تلاش برای همگرایی با کشورهای عضو آ سه آن صورت گرفت.

این گزارش افزود: هیلاری کلینتون زمانی مدعی کمک به فقرا بود و از سیاست خارجی قدرت محور آمریکا که بی شرمانه نیازهای حقوق بشری را نادیده می‌گرفت و از بمب‌های ممنوعه خوشه‌ای استفاده می‌کند انتقاد می‌کرد. امروز با وجود امضای معاهده منع استفاده از بمب‌های خوشه‌ای و فریادهای قربانیان بمب‌های خوشه‌ای آمریکا، کلینتون می‌جنگد تا این معاهده را تضعیف کند.

هیلاری کلینتون در جوانی "هنری کیسینجر" همتای سابق خود در وزارت خارجه آمریکا را به علت جنایت‌های جنگی و اقدامات غیر اخلاقی در کامبوج، لائوس و ویتنام به باد انتقاد گرفته بود، امروز کلینتون در مقام وزیر خارجه آمریکا از ترورهای آمریکا در سراسر جهان و بمباران‌های غیرقانونی و غیراخلاقی ارتش آمریکا که مشابه بمباران‌های آمریکا در جنگ ویتنام است حمایت می‌کند.

این درحالیست که میلیون‌ها کودک لائوسی تحت تاثیر بمب‌های خوشه ای آمریکا در جنگ ویتنام بزرگ شده‌اند اما بسیاری از آنها به دلیل جهش‌های ژنتیکی بمبهای خوشه ای چشم‌ها و یا بخشی از اندام جسمی خود را از دست داده‌اند.

مردم هیچ کشوری در سراسر جهان به اندازه لائوس تحت تاثیر جنگ‌های ارتش آمریکا نبوده اند. بسیاری از آنها حتی بعد از پایان جنگ به واسطه انفجار بمب‌های منفجر نشده آمریکا کشته شده اند.

کلینتون بعد از 48 سال از زمان پایان جنگ ویتنام به لائوس سفر کرد و درباره پاکسازی 80 میلیون بمب عمل نکرده که ارتش آمریکا بر سر مردم لائوس ریخت گفتگو و مذاکره کرد.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول