اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جدیدترین اخبار امنیتی و میدانی سوریه/ضربات سخت بر تروریست‌ها

خبرگزاری فارس: بر خلاف تبلیغات رسانه‌های ضدسوری، گروهک‌های تروریستی در شهرهای سوریه بخصوص شهر حمص، ضربات و تلفات سنگینی متحمل شده‌اند.

جدیدترین اخبار امنیتی و میدانی سوریه/ضربات سخت بر تروریست‌ها

به گزارش فارس، در حالی که برخی رسانه‌ها شب گذشته تلاش کردند وانمود کنند که درگیری‌های شدیدی در دمشق و جنوب آن در گرفته است، طولی نکشید که اخبار شکست سخت گروه‌های مسلح در شهرهای سوریه یکی پس از دیگری از راه رسید.

مسئولان ذی‌ربط سوری روز گذشته تلاش نفوذ گروه‌های تروریستی از لبنان به خاک سوریه را در منطقه الجوره در ریف القصیر ناکام گذاشتند.

قصیر مرکز منطقه قصیر در 15 کیلومتری غرب شهر حمص و 15 کیلومتری شرق لبنان قرار دارد.

به گزارش مجهر، یک مقام استانداری (حمص) اعلام کرد که نیروهای سوری با گروهی تروریستی که با مسلسل و تک‌تیرانداز از خاک لبنان به نقاط ایست بازرسی مرزی سوریه حمله کردند، مقابله کردند. این درگیری ساعت دو بامداد و پنج بامداد درگرفت و نیروهای سوریه ضربات سنگینی بر این گروه زدند و افراد باقی‌مانده آن، از آنجا که آمدند فرار کردند.

جورة الشیاح حمص نیز شاهد درگیری نیروهای سوریه با تروریست‌ها بود. در این منطقه 18 تروریست خود را با سلاح‌شان تسلیم نیروهای سوری کردند.

القصیر در ریف حمص همچنین شاهد انفجار یک انبار مهمات متعلق به افراد تروریست بود که در آنجا بسته‌های انفجاری می‌ساختند و انبار می‌کردند. این انفجار به کشته شدن تعداد زیادی از تروریست‌ها منجر شد.

یک مقام استان حمص اعلام کرد که این انفجار صدای مهیبی تولید کرد و تعداد زیادی از تروریست‌ها بر اثر این انفجار کشته شدند.

حضور افراد مسلح

محله التضامن دمشق روز گذشته شاهد ضربات سخت ارتش سوریه بر گروه‌های مسلح بود. ارتش چند گروهک را که بسته‌های انفجاری زیادی منفجر کرده بودند،‌ تحت پیگرد قرار داد و تعداد زیادی از آنان را از پای در آورد.

یک مقام رسمی اعلام کرد درگیری در محله التضامن دمشق به تلفات سنگین گروه‌های تروریستی منجر شد.

در ریف حلب نیز عناصر پلیس در تل‌الضمان با تعدادی از عناصر مسلح مقابله کردند و تعدادی از آنان را کشتند. به گفته یک مقام در استانداری حلب، این گروه مسلح از خودروهای پیک‌آپ استفاده کردند و به پاسگاه حمله‌ور شدند. تعدادی از آنان کشته و تعدادی مجبور به فرار شدند.

در محله کرم الجبل شهر حلب نیز مسئولان ذی‌ربط موفق شدند یک بسته انفجاری را که افراد مسلح نزدیک یک سطل زباله گذاشته بودند، خنثی کنند.

در درعا نیز مسئولان سوری هفت بسته انفجاری با وزن‌های 30 تا 70 کیلوگرم کشف و خنثی کردند. یک منبع در استانداری این استان گفت که این بسته‌ها در یک مدرسه در یک ساختمان ویرانه در غزاله پنهان کرده شده بود.

در جسرالشغور نیروهای سوریه تعدادی از گروه‌های تروریستی را که در درکوش به مردم حمله‌ور شده بودند، تحت پیگرد قرار دادند و علاوه بر نابودی چند گروهک، دو خودرو مجهز به تیربار نیز نابود شد.

در ادلب نیروهای ارتش یک خودرو «کیا ریو» را در مسیر الفریکه-شیخ الیاس مصادره کردند.

یک مقام استانداری اعلام کرد که راننده این خودرو تلاش کرد فرار کند اما کشته شد سپس خودرو او بازرسی و در آن سلاح‌های متنوعی کشف شد.

در منطقه البوکمال نیز پلیس با عناصر مسلح درگیر شد و یکی از تروریست‌های خطرناک به نام یاسر حسام الاحمد کشته شد.

در ریف دمشق نیز 35 نفر از افراد مسلح خود و سلاحشان را تسلیم کردند و تعهد دادند که دیگر دست به سلاح نبرند و اقدامی علیه امنیت سوریه نکنند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول