اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی خبر داد

آرشیو الکترونیکی 6 میلیون سند وقایع حیاتی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی گفت: این اداره کل متعهد شده است تا پایان امسال 6 میلیون و 200 هزار سند فوت، ولادت و ازدواج را در آرشیو الکترونیکی ثبت کند.

آرشیو الکترونیکی 6 میلیون سند وقایع حیاتی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، علی جعفری‌آذر عصر امروز در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان بناب از اجرای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد وقایع حیاتی به عنوان مهم‌ترین پروژه و برنامه اداره کل ثبت‌احوال استان در سال‌ جاری نام برد.

وی افزود: از بدو تأسیس این اداره کل درآذربایجان‌شرقی تاکنون بیش از 9 میلیون فقره اسناد وقایع حیاتی وجود دارد که طرح آرشیو الکترونیکی آنها از سال گذشته آغاز شده و در حال تصویربرداری الکترونیکی و ارسال به روز آنها به مرکز است.

جعفری‌آذر تصریح کرد: این طرح تا پایان شش ماهه اول سال 1392 به اتمام می‌رسد.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی مزایای اجرای این طرح را دریافت انواع خدمات مربوطه در سراسر کشور بدون محدودیت بومی بودن و همچنین کاهش چشمگیر هزینه‌های جانبی و پستی ارسال و مراسلات اعلام کرد و گفت: در استان آذربایجان‌شرقی، شهرهای مراغه، مرند، میانه و تبریز به عنوان پایلوت اجرای این طرح مهم تعیین شده‌اند.

آغاز صدور کارت هوشمند ملی در آذربایجان‌شرقی از آبان امسال

جعفری‌آذر در ادامه سخنان خود از صدور کارت هوشمند ملی برای مردم نیز خبر داد و گفت: این طرح در آذربایجان‌شرقی از آبان ماه امسال آغاز می‌شود و هم‌اکنون مراحل مقدماتی و تجهیز امکانات را سپری می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال در آذربایجان‌شرقی قشر ایثارگران و برخی اقشار خاص دیگر در اولویت دریافت این کارت خواهند بود، گفت: از سال آینده ارائه هر نوع خدمات به مردم فقط از طریق این کارت هوشمند ممکن می‌شود.

جعفری‌آذر اظهار کرد: بر روی این کارت حدود 55 پرونده از نهادهای مختلف از جمله سلامت و بیمه بازشده و علاوه بر تبادل سریع و به روز اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف، امکان جعل در آن وجود ندارد. 

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول