اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار خرم‌آباد خبر داد

«شهر رمضان3» در خرم‌آباد اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار مرکز استان لرستان گفت: برنامه‌های فرهنگی و قرآنی شهرداری خرم‌آباد در قالب طرح «شهر رمضان3» در سطح شهرستان خرم‌آباد اجرا می‌شود.

«شهر رمضان3» در خرم‌آباد اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی شهرداری خرم‌آباد، هرمز نصیری با بیان این مطلب گفت: شهرداری در دو سال پیش برنامه‌های ماه مبارک رمضان را در قالب طرحی منسجم و یکپارچه به نام «شهر رمضان یک و دو » اجرا کرد که امسال نیز در آستانه فرا رسیدن این ماه، سومین مرحله آن را به اجرا درمی‌آورد.

وی با بیان اهمیت اجرای طرح شهر رمضان سه خاطرنشان کرد: در فرهنگ ما ایام خاص و ویژه‌ای وجود دارد که ماه مبارک رمضان یکی از معنوی‌ترین و ارزنده‌ترین آنهاست بنابراین می‌بایست با دقت تمام سعی کرد که موجبات بهره‌برداری هرچه بهتر شهروندان را در این ایام فراهم کرد.

نصیری ضمن اشاره به برخی ابعاد اجرایی سومین مرحله طرح شهر رمضان، افزود: این طرح با تبلیغات محیطی و غبارروبی و عطرافشانی مساجد و حضور مردم و مسئولان بر مزار شهدای والامقام آغاز می‌شود و در ادامه با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی پیش می‌رود.

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه در این طرح بیشتر بر اجرای برنامه‌های قرآنی تاکید شده و سعی خواهیم کرد برنامه‌های قرآنی را با کمیت و کیفیت بیشتری اجرا کنیم، ایجاد فضای نشاط و شادابی برای شهروندان روزه‌دار را از اهداف طرح شهر رمضان سه خواند و تصریح کرد: شهرداری در اجرای برنامه‌های فرهنگی خود ایجاد فضای نشاط و طراوت توام با معنویت را در دستور کار دارد.

نصیری افزود: با توجه به برپایی نمازخانه‌های متعدد ثابت و سیار در سطح بوستان‌های شهر، پخش سریال‌های تلویزیونی از تلویزیون‌های شهری، پخش اذان در پارک‌های سطح شهر، پارک‌ها و بوستان‌های شهر می‌تواند محل مناسبی برای اجرای فریضه افطار شهروندان عزیز باشد که به نوبه خود بسیار قابل توجه است.

شهردار مرکز استان لرستان افزود: امسال نیز همچون سال‌های پیش ایستگاه‌های صلواتی توزیع افطاری به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) در شب میلاد آن امام همام در مناطق مختلف شهر برپا می‌شود.

وی تهیه و توزیع لوح‌های فشرده صوتی و چند رسانه‌ای قرآنی را از دیگر اقدامات شهرداری در اجرای سومین مرحله شهر رمضان بیان کرد و افزود: علاوه بر این لوح‌های فشرده، تعداد قابل توجهی از کتب ادعیه ویژه این ماه جهت چاپ سفارش داده شده که در بین روزه‌داران توزیع می‌شود.

شهردار خرم‌آباد وجود نگاه تخصصی به فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی را از ضروریات مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: شهرداری مهم‌ترین گام فرهنگی خود را با تأسیس سازمان فرهنگی اجتماعی برخواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود طرح شهر رمضان در سال‌های آینده به سبب برخورد تخصصی‌تر با عملکردی متفاوت و قابل ستایش برگزار شود.

انتهای پیام/ل۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول