اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

استاد جامعه شناسی دانشگاه قاهره:

رای دهندگان مصری خواستار استقلال در تصمیم ‌گیری‌های ملی هستند

خبرگزاری فارس: استاد جامعه شناسی دانشگاه قاهره تاکید کرد که اکثریت کسانی که محمد مرسی را انتخابات کرده‌اند؛ می‌خواهند نشانه‌ای از استقلال مصر را در تصمیم‌گیری‌ها مشاهده کنند.

رای دهندگان مصری خواستار استقلال در تصمیم ‌گیری‌های ملی هستند

به گزارش مانیتورینگ فارس، "عزالدین شکری" استاد جامعه شناسی دانشگاه آمریکایی قاهره در گفت‌وگو با الجزیره درباره اعتراضات روز گذشته به سفر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا به مصر گفت: علاقه‌ای ملی و خاص بین مردم مصر به استقلال وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم خواستار دیدگاهی مستقل در روابط آمریکا و مصر هستند، تاکید کرد که اکثریت کسانی که محمد مرسی را انتخابات کرده اند میی‌خواهند نشانه ای از استقلال مصر را مشاهده کنند.

شبکه الجزیره در گزارشی در این باره تاکید کرد که سفر روز گذشته هیلاری کلینتون موجی از اختلافات سیاسی را در فضای مصر برانگیخته است.

بنابراین گزارش، مردم درحالی که تابلوهایی در دست داشتند که بر آن خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا نوشته شده بود: "لا اهلا بک و لا مرحبا فی القاهره"، [ما به شما در قاهره خوش آمد نمی گوییم]خشم خود را نسبت به دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی کشورشان اعلام کردند.

هیلاری کلینتون روز گذشته برای دیدار با مقامات مصری از جمله رئیس جمهور این کشور و ژنرال محمد طنطاوی رئیس شورای نظامی وارده قاهره شد.

وزیر خارجه آمریکا در قاهره اعلام کرد که در چارچوب بسته حمایتی از قاهره کمکی یک میلیارد دلاری به مصر ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول