اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محیط زیست به دنبال واکنش تابش اعلام کرد

پارک پردیسان فروشی نیست / به دنبال ایجاد مرکز جامع تفریحی آموزشی هستیم

خبرگزاری فارس: در پی تاکید رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بر اعلام موضع سازمان محیط زیست در مورد پارک پردیسان، سازمان محیط زیست اعلام کرد: این پارک فروشی نیست بلکه در حال واگذاری به سرمایه‌گذار برای ایجاد مرکز جامع تفریحی، آموزشی و تحقیقاتی با رویکرد آموزش زیست محیطی است.

پارک پردیسان فروشی نیست / به دنبال ایجاد مرکز جامع تفریحی آموزشی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس، در پی انتشار اخبار مختلفی در مورد فروش پارک پردیسان و واکنش محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان و رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی مبنی بر مخالفت با این موضوع و اظهارنظر وی با این عنوان که «به‌طور حتم فروش این مکان به بخش خصوصی٬ یک موضوع نامطلوب و سرمایه‌گذاری دوره‌ای در این مکان فرصتی مناسب است» و تاکید بر اعلام موضع صریح سازمان حفاظت محیط زیست در این باره، این سازمان در اطلاعیه‌ای با تشکر از فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نسبت به پشتیبانی طرح سرمایه‌گذاری در پارک پردیسان اعلام کرد: این پارک فروشی نیست و این سازمان مراحل قانونی لازم را برای واگذاری به سرمایه‌گذار طی می‌کند.

سازمان محیط زیست در این بیانیه آورده است: طرح جامع پارک پردیسان از سال 1354 به دلیل کمبود اعتبارات اختصاص یافته از بودجه‌های عمومی به اجرا درنیامده و سازمان در دوره‌های مختلف تنها به نگهداری و ایجاد تعدادی فضای سبز در آن اکتفا کرده است در حالی که هدف نهایی طرح ایجاد یک مرکز جامع تفریحی، آموزشی و تحقیقاتی با رویکرد آموزش زیست محیطی برای عموم جامعه بوده است.

محیط زیست در ادامه آورده است: به همین دلیل و به منظور استفاده از ظرفیت‌های اصل 44، جذب اعتبارات بخش خصوصی که علاقمند به سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند با هدف حفاظت از منابع زیستی و تقویت اطلاعات محیطی جامعه در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

نماینده مردم اردکان نیز در این باره گفت: سازمان حفاظت از محیط ‌زیست باید موضع خود را درباره این موضوع مشخص کند که به‌طور حتم فروش این مکان به بخش خصوصی٬ یک موضوع نامطلوب است.

تابش با تأکید بر اینکه واگذاری کلان و سرمایه‌گذاری دو موضوع متفاوت از هم هستند٬ افزود: در هر صورت برای رشد و توسعه کلان پارک‌های تهران به ‌ویژه پارک پردیسان نیاز به سرمایه‌گذاری است از این‌رو اگر هدف بخش خصوصی سرمایه‌گذاری باشد، می‌توان از آنها پشتیبانی کرد اما در غیر این صورت باید این موضوع بررسی شود.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اگر تضادی با اهداف و برنامه‌های سازمان حفاظت از محیط‌ زیست نداشته باشد؛ هیچ ایرادی ندارد٬ تصریح کرد: به ‌طور حتم اگر اقدامات این سازمان در راستای شکوفایی محیط ‌زیست باشد٬ باید از آن استقبال کرد.

عضو کمیسیون برنامه٬ بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه حمایت و نظارت از پارک‌های کلانشهر تهران از عهده دولت خارج است٬ افزود: به نظر نمی‌رسد واگذاری کلان پارک پردیسان از سوی سازمان حفاظت از محیط‌ زیست صورت گیرد اما باید به ‌طور حتم الزام کنترل این موضوع احساس شود.

انتهای پیام/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول