اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نایب رئیس حزب التجمع مصر در گفت‌وگو با فارس:

روابط ایران و مصر باید به دور از اختلاف مذهبی از سرگرفته شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس حزب التجمع مصر با اشاره به اهمیت روابط دو کشور ایران و مصر تاکید کرد که این رابطه باید به دور از اختلاف مذهبی از سرگرفته شود.

روابط ایران و مصر باید به دور از اختلاف مذهبی از سرگرفته شود

"انیس البیاع"، عضو دبیرخانه حزب ائتلاف سوسالیست مردمی و نایب رئیس حزب التجمع مصر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره افزود که پارلمان الشعب در دوره تشکیل خود قانون یا مصوبه مهمی را تصویب نکرد و با توجه به شرایط حاکم بر کشور این احتمال وجود دارد که نیروهای چپگرا در دولت جدید مشارکت نداشته باشند.

البیاع در ادامه می‌افزاید با توجه به شرایط موجود و حاکم بر مصر تصور نمی‌کنم که نیروهای سیاسی در دولت جدید مشارکت داشته باشند و دولت جدید دست هر جریانی که باشد باید به وظایف سیاسی خود در قبال کشور عمل کند.

****متن کامل این گفتگو به شرح ذیل است****

فارس: آیا وقوع برخورد بین شورای عالی نظامی مصر یا دادگاه عالی قانون اساسی با جماعت اخوان المسلمون را پیش بینی می‌کنید؟

البیاع: نه تصور نمی‌کنم برخوردی بین شورای عالی نظامی و جماعت اخوان المسلمون پیش آید چون برخی از اعضای شورای عالی نظامی مصر جماعت اخوان المسلمون را تایید و از آنها حمایت می‌کنند.

فارس: عملکرد مجلس را در دوره گذشته چگونه ارزیابی می‌کنید؟

البیاع: مجلس الشعب در دوره گذشته قوانین و مصوبه‌های مهمی را تصویب نکرد و من در اینجا این سوال را مطرح می‌کنم که اهداف مورد نظر انقلاب که مورد توجه ملت مصر است، چه شدند، کجا هستند قوانینی که از عدالت اجتماعی و منافع کشور سخن بگویند.

فارس: نظر شما درباره روابط ایران و مصر چیست، به اعتقاد شما چه راه‌هایی برای نزدیکی دو طرف به ویژه فرهنگ ایرانی و مصری وجود دارد؟

البیاع: ایران یکی از کشورهای جهان سوم همچون مصر است و ما باید صرف نظر از اختلافات مذهبی با کشورهای دیگر از جمله ایران با یکدیگر همکاری کنیم و در این ارتباط باید دین و مذهب را از عملکرد سیاسی و روابط خارجی مصر جدا کرد. 

فارس: لطفا درباره پست‌های وزارتی دولت جدید مصر بگویید،‌ چه سناریویی برای دولت جدید پیش‌بینی می‌کنید و به نظر شما چه کسانی باید در این مرحله اداره امور کشور را به دست گیرند؟

البیاع: هرگونه صحبت درباره کسانی‌که اداره امور کشور در دولت جدید را به دست گیرند، فعلا زود به نظر می‌رسد، اما به اعتقاد من با توجه به شرایط موجود و حاکم بر کشور تصور نمی‌کنم که نیروهای سیاسی در دولت جدید مشارکت داشته باشند و دولت جدید دست هر جریانی که باشد باید به وظایف سیاسی خود در قبال کشور عمل کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول