اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی:

تولیدات دامی در خراسان‌رضوی باید صادرات‌محور باشد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان‌رضوی گفت: برای بهبود در وضعیت تولید فرآورده‌های دامی استان و کشور باید تولیدات دامی صادرات‌محور باشد.

تولیدات دامی در خراسان‌رضوی باید صادرات‌محور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین صفرپور ظهر امروز در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی مرغداری، دامپروری، شیلات و آبزیان در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد، اظهار داشت: این موضوع باید برای مسئولان ذی‌ربط به‌ عنوان یک اصل مهم لحاظ شود.

وی با تاکید بر اینکه برای رقابت باید به بازارهای جهانی بپردازیم، افزود: در صورت توجه تنها به نیازهای داخلی با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه خواهیم شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان‌رضوی غفلت در این زمینه را سبب عقب ماندن از سایر رقبا دانست و متذکر شد: در این عرصه نمایشگاه‌ها می‌توانند تاثیرگذاری بسزایی را برای ارتباط با بازارهای جهانی داشته باشند.

وی ادامه داد: حضور در نمایشگاه برای ایجاد یک برند و حمایت از کالاها و محصولات داخلی می‌تواند کمک شایانی را به این بخش داشته باشد.

صفرپور نمایشگاه را یک دانشگاه محلی، ملی و بین‌المللی توصیف کرد و ابراز داشت: برای ورود به دانشگاه‌های ملی و بین‌المللی ابتدا باید از دانشگاه محلی عبور کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراهم‌سازی موقعیت‌های مختلف توسط نمایشگاه بیان داشت: در همین راستا تولید کنندگان و شرکت کنندگان در چنین نمایشگاه‌هایی باید نقاط ضعف و قوت خود را شناخته و راه استفاده از توان خود و دیگران را بیاموزند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد‌ کشاورزی استان خراسان‌رضوی تاکید کرد: با تبادل افکار بین تولید کنندگان بخش اعظمی از این نقاط ضعف برطرف می‌شود.

وی استفاده از تکنولوزی‌های روز را توسط تولید کنندگان فرآورده‌های دامی خواستار شد و بیان داشت: هر چند استفاده از انرژی‌های نو در این زمینه هزینه‌بر است اما با یک بار هزینه کردن در این زمینه می‌توان از آن در سال‌های متمادی استفاده کرد.

صفرپور گفت: باید به تدریج تکنولوزی و انرژی‌های نو جایگزین سوخت‌های فسیلی شود.

وی با طرح این سئوال که تا چه زمانی باید از تکنولوژی‌های قدیمی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: این‌گونه نمایشگاه‌ها بستری مناسب برای حرکت به سمت فناوری‌های جدید است.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی مرغداری، دامپروری، شیلات و آبزیان تا 25 تیرماه سال ‌جاری از ساعت 17 الی 23 در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد واقع در انتهای بلوار وکیل‌آباد این شهر میزبان علاقه‌مندان و متخصصان این رشته است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول