اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

معاون وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد

سناریوسازی اسرائیل علیه ایران این بار در کنیا/احراز هویت افراد بازداشت شده

خبرگزاری فارس: معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با اشاره به روابط رو به گسترش تهران و نایروبی، بازداشت دو تبعه ایرانی در کنیا را سناریویی صهیونیستی برای تخریب روابط دو کشور برشمرد و گفت که هویت این افراد احراز شده است.

سناریوسازی اسرائیل علیه ایران این بار در کنیا/احراز هویت افراد بازداشت شده

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص دو ایرانی بازداشت شده در کنیا اظهار داشت: دستگیری دو تن از اتباع ما در کنیا که به صورت جهانگرد وارد این کشور شده بودند، از نظر ما یک سوء تفاهم بیش نیست.

وی با ذکر این نکته که سفارت ایران در کنیا اقداماتی را برای شناسایی این افراد انجام داده و هویت آنها برای ما محرز شده که ایرانی هستند، در خصوص اتهامات وارده به این دو نفر گفت: هیچ مستندی در این زمینه وجود ندارد و بیشتر یک جوسازی رسانه‌ای است.

لازم به ذکر است اخیراً شایعاتی مبنی بر تلاش دو تبعه ایرانی برای بمب‌گذاری در کنیا مطرح شد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: به دلیل برخی تحرکات رژیم صهیونیستی در این منطقه، ما شواهد و قرائنی را به دست آوردیم که این یک سناریوی اسرائیلی است که صهیونیست ها به دنبال این بودند که با دستگیری این دو تبعه بدون اینکه هیچ مستندی ارائه شود، روابط رو به رشد ایران و کنیا که اخیرا در سفر معاون اول رئیس جمهور ایران به این کشور نیز توافقات متنوعی حاصل شد را تخریب کنند.

معاون وزیر خارجه افزود: امیدواریم به دلیل اینکه هیچ مستندی در این زمینه وجود ندارد، هر چه زودتر شاهد خاتمه این موضوع باشیم.

وی درباره اعزام هیئتی حقوقی و کنسولی از ایران به عربستان برای پیگیری پرونده اتباع ایرانی اعدام شده در این کشور نیز گفت که عربستان هنوز پاسخی نداده و افزود: جمهوری اسلامی ایران به جد پیگیر این موضوع است.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول