اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کانون وکلای دادگستری مرکز:

نخستین مبارزه وکیل، جدال با نفس است

خبرگزاری فارس: عضو کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به اینکه وکلای دادگستری وکالت را وصف جوهری خود می‌دانند، گفت: نخستین مبارزه در وکالت مبارزه با نفس خود است.

نخستین مبارزه وکیل، جدال با نفس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامرضا طیرانیان صبح امروز در مراسم بیست و ششمین دوره تحلیف کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان با بیان اینکه یک وکیل دادگستری برای ورود به عرصه وکالت باید سوگند یاد کند و در واقع سوگند کلید ورود به عرصه وکالت است، اظهار کرد: در صورتی که شما صلاحیت علمی و تجربی داشته باشید باز به عرصه وکالت ورود نمی‌کنید و این صلاحیت تنها در حد یک برگه است و جامعه وکالت به شما اجازه ورود نمی‌دهد و در واقع کلید ورود سوگند است.

وی افزود: اگر صلاحیت ایمانی را با این کلید وارد کنید، می‌توانید در این عرصه حضور داشته باشد.

عضو کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به نقش مهم وکلا برای دفاع و احقاق حق بیان داشت: در واقع نقش وکیل دادگستری برای کسانی که حقوق آنها ضایع شده است هم‌چون فرشته‌ای است که بال‌های آن در گستره جهان است.

وی خطاب به وکلا با بیان اینکه شرف شما وثیقه است، تصریح کرد: در صورتی که در این عرصه که لباس شرافت را بر تن کرده‌اید، بی‌دقتی کنید در واقع دین خود را عمل نکرده و وثیقه ضبط و انسان فاقد شرافت می‌شود.

طیرانیان با اشاره به اینکه برخی می‌گویند چرا مطرح می‌کنید وکالت شغل شریفی است و در واقع وکالت نیز چون دیگر شغل‌هاست، تصریح کرد: وکیل دادگستری وکیلی است که پیرو حق است و در واقع ادامه حیات براساس حق و جهان براساس حق استوار است.

وی تاکید کرد: مراقب باشید تا اول سوگند در دل شما نشیند و سپس آن را بر لب آورید.

این عضو کانون وکلای دادگستری با اشاره به اینکه در بسیاری از مواقع موکل هم‌چون یک شیطانی است که در برابر شما قرار گرفته است، اظهار کرد: وکلا از این حیث بسیار در معرض خطر هستند و باید از خود مراقبت کنند و بدانید که نخستین مبارزه در وکالت مبارزه با نفس خود وکیل است.

وی یادآور شد: ما باید وارد مبارزه‌ای شویم که هم بر خود غالب و هم مغلوب شویم و در واقع پس از گذر از نفس خود علاوه بر صلاحیت نفس صلاحیت در عمل هم مشخص شده است.

طیرانیان ادامه داد: قسمی که یاد می‌کنید دارای دو بخش سلبی و ایجابی است و در واقع موضوع ایجابی به معنای عمل به حق است و سلبی نیز یعنی به غیر حق عمل نکنیم.

وی گفت: وکلای دادگستری وکالت را وصف جوهری خود می‌دانند و در واقع وکیل دادگستری می‌خواهد از قانون فرمان پذیرد و در این حالت حق به خودی خود دوام دارد و هیچ مصلحتی برتر از حق نمی‌باشد.

این عضو کانون وکلای دادگستری مرکز خطاب به نمایندگان مجلس حاضر در جلسه نیز اظهار داشت: امروز اگر شما از استقلال ما دفاع کنید از استقلال مردم دفاع کرده‌اید.

وی تصریح کرد: ما نیاز به استقلال جغرافیایی نداریم و ما این استقلال را تنها برای مردم می‌خواهیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول