اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استاد دانشگاه اردن:

مسخره است عربستان درباره دیکتاتوری در سوریه صحبت ‌کند

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه با اشاره به تلاش‌های عربستان برای ناآرامی در سوریه و دیگر کشور‌های منطقه، دیکتاتوری خواندن نظام سوریه از سوی این کشور را مسخره دانست.

مسخره است عربستان درباره دیکتاتوری در سوریه صحبت ‌کند

به گزارش مانیتورینگ فارس، «ابراهیم الوش» استاد دانشگاه زیتونه اردن در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی درباره اقدامات اخیر  ریاض در سرکوب تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز این کشور گفت: این مسخره است که عربستان درباره دیکتاتوری در سوریه صحبت می‌کند در حالی که هیچ یک از نماد‌های دموکراسی مانند انتخابات، احزاب سیاسی مختلف، آزادی مطبوعات، در این کشور وجود ندارد.

الوش درباره نقش منفی عربستان در تحولات سوریه افزود:  عربستان نه تنها به شورشیان مورد حمایت غرب در سوریه، سلاح و تجهیزات ارسال می‌کند بلکه آنها را مورد حمایت مالی خود قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد که همچنین عربستان طی سال‌های گذشته نقش مهمی در ارسال سلاح به لبنان و کشور‌های خلیج (فارس) داشته است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد سیاست‌های عربستان به طور کلی در جهت اهداف و منافع غرب و ناتو تنظیم شده است.

نیروهای رژیم آل سعود روز یکشنبه (18 تیر، 8 جولای) به تظاهرکنندگان در منطقه قطیف در استان الشرقیه که علیه بازداشت النمر تظاهرات کرده بودند، آتش گشودند که در نتیجه آن دست کم سه معترض کشته و تعدادی مجروح شدند.

در اوایل همان روز، هنگامی که نیروهای رژیم خودروی شخصی النمر را در شهر عوامیه به آتش کشیدند، مجروح شد؛ تاکنون در رابطه با شرایط یا محل نگهداری وی هیچ صحبتی نشده است.

مردم عربستان سعودی از فوریه 2011 میلادی تاکنون به طور مرتب با برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز در استان الشرقیه و عمدتا در منطقه قطیف و شهر عوامیه، اصلاحات، آزادی بیان و تجمع و نیز آزادی زندانیان سیاسی و پایان دادن به تبعیض گسترده را خواستار هستند.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول