اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

30 هزار جاسوس عربستان سعودی مشغول عملیات در یمن هستند

خبرگزاری فارس: یک پایگاه خبری از فعالیت شبکه مخفی جاسوسی عربستان سعودی در یمن و حضور 30 هزار جاسوس ریاض در این کشور خبر داد.

30 هزار جاسوس عربستان سعودی مشغول عملیات در یمن هستند

به گزارش فارس، پایگاه اینترنتی "اگزماینر" در گزارشی از فعالیت شبکه مخفی جاسوسان دولت عربستان سعودی با 30 هزار عامل در یمن خبر داد و با استناد به اظهارات تحلیلگری که تمایلی به افشای نامش نداشت، اینطور اعلام کرده است که جاسوسان عربستان سعودی در یمن تقریبا از طریق بودجه های نامحدود در یمن مشغول عملیات هستند و نفوذ مهمی در این کشور دارند.

پایگاه تحلیلی و ضد جنگ "آنتی وار" نیز چند روز پیش از تشدید حملات ارتش یمن در استان "ابیان" این کشور در مدت چندین ماه گذشته خبر داد و نوشت که این حملات توجه زیادی را به سوی نظامیان مستقر آمریکا در این کشور و حملات مداوم هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در این منطقه جلب کرده است.

در ادامه خبر این پایگاه ضد جنگ آمده است که در حالیکه نقش آمریکا در تشدید حملات یمن را نمی توان دست کم گرفت، اما کارشناسان بر این باورند که تمرکز و تشدید حملات در جنوب یمن، عاملی برای منحرف کردن نگاه ها از دخالت بزرگ تر نظامی عربستان و عملیات گسترده جاسوسی این کشور در یمن است.

در ادامه خبر منتشر شده در پایگاه اینترنتی "اگزماینر" آمده است که "استخبارات العامه عربستان" و یا "ریاست اطلاعات عمومی"، آژانس اطلاعاتی اصلی پادشاهی عربستان سعودی است که با استناد بر گزارش های منتشر شده متفاوت،‌ این آژانس اطلاعاتی در سراسر جهان از جمله یمن جاسوس دارد.

در ادامه این خبر به گزارش روزنامه آمریکایی "لس آنجلس تایمز" استناد شده است؛ این روزنامه آمریکایی چندی پیش گزارش داد که ریاست اطلاعات عمومی عربستان سعودی در یکی از موارد، جاسوس خود در گروه ترویستی القاعده در شبه جزیره عربستان وارد کرد و هدف از این جاسوسی نیز متقاعد کردن گردانندگان این گروه تروریستی به ارائه بمبی جدید و غیرفلزی برای انجام ماموریت به این جاسوس عربستانی بود؛ بر اساس این گزارش، بعد از این بود که یک جاسوس دو جانبه نیز مسئول تحویل این بمب به آمریکایی شد که خارج از یمن منتظر او بود؛ این بمب بعدها به "اف بی آی" داده شد.

خبر 30 هزار جاسوس عربستان سعودی در یمن در شرایطی گزارش می شود که عربستان به عنوان متحد اصلی آمریکا علیه القاعده در یمن ظاهر شده است و همکاری میان این دو کشور در طول دو سال گذشته تشدید شده است؛ برخی بر این باورند که این آژانس اطلاعاتی عربستان سعودی است که حقیقتا صاحب اختیار در یمن و در حال و سازماندهی شرایط برای دخالت نظامی آمریکا در این کشور است.

این خبر در حالی منتشر شده است که سفارت عربستان سعودی در واشنگتن از رد و یا تائید عملیات شبکه جاسوسان عربستان در یمن خودداری و اعلام کرده است که عربستان سعودی به جنگ با القاعده به عنوان بخشی از همکاری ادامه دار این کشور با سایر کشورها از جمله آمریکا متعهد است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول