اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

/با وجود مانع تراشی لندن در اجرای آتش بس در دمشق/

هیگ پس از ناکامی در پاریس خواستار حمایت روسیه از طرح عنان برای سوریه شد

خبرگزاری فارس: در حالیکه دولت لندن با حمایت مالی و تسلیحاتی خود از مخالفان سوری در تلاش برای ایجاد ناآرامی در این کشور است، وزیر خارجه انگلیس خواستار حمایت روسیه از طرح صلح سوی کوفی عنان برای حل بحران سوریه شد.

هیگ پس از ناکامی در پاریس خواستار حمایت روسیه از طرح عنان برای سوریه شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس امروز دوشنبه از روسیه خواست تا از طرح صلح "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه برای حل بحران دمشق حمایت و پشتیبانی کند.

انگلیس پس از آن این درخواست را مطرح کرد که به همراه آمریکا و جبهه غربی-عربی با برگزاری نشست پاریس (6 جولای/16 تیر) تلاش کردند که نشست ژنو و طرح کوفی عنان برای سوریه را دور بزنند.

وزیر خارجه انگلیس بعد از دیدار با همتای هلندی خود در لاهه، اعلام کرد که پیشرفت در اجرای طرح 6 ماده ای عنان در سوریه همچنان آهسته صورت می گیرد؛ هیگ از روسیه که به عنوان متحد کلیدی "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه تلقی می شود، خواست تا از دبیرکل سابق سازمان ملل در قبال سوریه حمایت کند.

هیگ بعد از دیدار با "یوری روزنتال" وزیر خارجه هلند گفت: ما تمایل داریم که شاهد تعهد قوی روسیه در راستای تضمین اجرای طرح ارائه شده از سوی کوفی عنان باشیم؛ ما در شرایط فعلی می خواهیم شاهد اجرای کامل طرح عنان باشیم.

این در حالیست که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه نیز اوایل صبح امروز اعلام کرد که مسکو همچنان به طرح صلح ارائه شده از سوی "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه متعهد است؛ پوتین همچنین گفت که دولت سوریه و گروه های مخالف این کشور باید برای شروع مذاکرات با یکدیگر تحت فشار قرار بگیرند.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه مدعی شد: ما بر این باوریم که با وجود بودن اسد در قدرت، هیچ آینده ای در انتظار سوریه نخواهد بود و باید یک روند انتقال سیاسی تحت رهبری سوریه اجرایی شود.

این اظهارات ضد سوری هیگ در شرایطی اعلام می شوند که گزارش های منتشر شده از حمایت مالی و تسلیحاتی لندن از مخالفان سوری و کمک به تروریست های این کشور برای ناآرام کردن سوریه و اختلال در اجرای طرح صلح عنان خبر می دهند.

علاوه بر این، "ادوارد اسپانائوس" تحلیلگر و ویرایشگر هفته نامه آمریکایی "بررسی اطلاعات اجرایی" نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "پرس تی وی" اعلام کرده است که انگلیس و آمریکا درصدد هستند تا از طریق تحت فشار قرار دادن تلاش ها برای آغاز تهاجم نظامی علیه سوری، شکل گیری جنگ جهانی سوم را تحریک کنند؛‌ این تحلیلگر آمریکایی اعلام کرده است: آنها (آمریکا و انگلیس) مصمم هستند تا جرقه جنگی را بزنند که نه تنها یک جنگ داخلی در سوریه خواهد بود بلکه یک جنگ منطقه ای خواهد بود؛ این جنگ منطقه ای سریعا از کنترل خواهد خارج و به جنگ جهانی سوم تبدیل خواهد شد زیرا این جنگ مقابله با روسیه و چین را نیز در پی خواهد داشت.

در ادامه این خبر آمده است که دیدار ویگ با روزنتال مدت زمانی کمی بعد از دیدار امروز عنان با اسد در دمشق صورت گرفت؛ عنان امروز با هدف مذاکره درباره طرح صلح 6 ماده ای خود با رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد؛ نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه بعد از دیدار با اسد، مذاکرات دمشق را "سازنده و بی غرض" توصیف و در عین حال بر اهمیت حرکت رو به جلو و گفت و گوهای سیاسی که مورد توافق اسد نیز بود، تاکید کرد.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول