اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب‌الله: ملت انقلابی مصر حامی مقاومت است نه اسرائیل

خبرگزاری فارس: یک مقام بلندپایه در حزب‌الله لبنان تاکید کرد که ملت انقلابی مصر در کنار مقاومت می‌ایستد نه در کنار دشمن امت که اسرائیل باشد.

حزب‌الله: ملت انقلابی مصر حامی مقاومت است نه اسرائیل

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری المنار لبنان و الاهرام مصر، شیخ حسن عزالدین مسئول روابط عربی حزب‌الله لبنان با تمجید از مردم مصر اعلام کرد که ملت انقلابی مصر در کنار مقاومت است و هرگز در کنار دشمن امت (اسرائیل) قرار نخواهد گرفت.

شیخ حسن عزالدین ابراز اطمینان کرد که ملت مصر با انقلاب خود تلاش می‌کند که مصر را به مسیر درست و پیشگامش بازگرداند و به دیکته‌های بیگانگان و آمریکا و دیگران تن نخواهد داد بخصوص اینکه غرب از تحمیل خواسته‌های خود بر ملل منطقه ناتوان مانده است.

این مسئول حزب‌الله لبنان به سوریه نیز اشاره کرد و اتفاقات آن را هجمه و توطئه‌ای دانست که به دلیل ایستادگی‌اش در کنار مقاومت فلسطین و لبنان دچار شده است.

عزالدین با ابراز انزجار از تلاش‌های غرب و آمریکا و برخی کشورهای عربی برای براندازی در سوریه، سکوت مقامات لبنان در قبال سخنان جان مک‌کین سناتور جمهوری خواه آمریکا مبنی بر ایجاد منطقه حائل در لبنان برای تروریست‌های سوریه، را محکوم کرد و هشدار داد که لبنان بحران‌های دیگری را نمیتواند تحمل کند.

وی مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی را امید و راه خلاصی امت اسلام دانست و تاکید کرد که پیروزی مقاومت در سال 2000 (عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی از جنوب لبنان) و سال 2006 به لطف حمایت مردم و ارتش از مقاومت حاصل شد.

وی اعلام کرد که مقاومت که اسطوره شکست‌ناپذیری ارتش دشمن را در هم شکست انگیزه‌ای برای انقلاب‌های عربی بود که در نوع خود چالشی برای آمریکا و اسرائیل است.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول