اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس ادعای عباس مبنی بر توافق برای کنار گذاشتن مقاومت مسلحانه را رد کرد

خبرگزاری فارس: سخنگوی جنبش حماس ادعای رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر توافق بر سر کنار گذاشتن مقاومت مسلحانه را رد کرد.

حماس ادعای عباس مبنی بر توافق برای کنار گذاشتن مقاومت مسلحانه را رد کرد

به گزارش فارس، "سامی ابوزهری" تاکید کرد که اظهارات "محمود عباس" در گفت‌وگو با شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی نشانگر این است که وی بدون هیچ گونه مزد و دستاورد خاصی به راهکار سازش ادامه می دهد و تمامی سخنان وی درباره توقف مذاکرات و یا تعلیق آن ادعایی بیش نبوده است.

ابو زهری در  مصاحبه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین اظهار داشت که تاکید عباس بر پایبندیش به دیدار با "شائول موفاز" در داخل رام الله نوعی اهانت به احساسات ملت فلسطین و معترضان به این دیدار است که توسط سرویس های امنیتی رام الله سرکوب و شکنجه شدند.

وی تصریح کرد: اظهارات عباس مبنی بر توافق بر سر کنار گذاشتن مقاومت مسلحانه عاری از صحت است و جنبش حماس به استفاده از تمامی اشکال مقاومت و در راس آنها مقاومت مسلحانه پایبند است.

وی افزود گروه های فلسطینی در توافق مذکور بر اولویت بخشی به مقاومت مردمی در کرانه باختری تاکید کرده بودند، اما این به معنای کنار گذاشتن مقاومت مسلحانه نیست و این خود عباس است که با تمامی اشکال مقاومت مبارزه و مقابله می کند.

ابو زهری در همین راستا تداوم فشارها علیه تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور متوقف کردن تمامی اشکال مذاکره با رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

عباس در این مصاحبه بار دیگر بر پایبندی خود به راهکار سازش با رژیم صهیونیستی تاکید کرد و مذاکره را گزینه اول و آخر خود برشمرد. وی در عین حال تصریح کرد که «دست خود را برای صلح با "اسرائیل" دراز کرده است.»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین یادآور شد که قرار ملاقاتش با شائول موفاز معاون اول نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی لغو نشده است، بلکه به یک وقت دیگر موکول شده است.

وی در رابطه با دیدارش با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گفت که این دیدار را رد نمی‌کند، ولی آن را به آزادی 123 فلسطینی بازداشت شده پیش از امضای توافقنامه اسلو از زندان‌های اسرائیل مشروط می‌کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول