اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

ترویج فرهنگ حجاب نیازمند عزم ملی است

خبرگزاری فارس: آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب نیازمند یک نگاه جدی و عزم ملی است، گفت: خدمت به مردم و تقویت جایگاه ولایت‌فقیه مهم‌ترین وظیفه مسئولان است.

ترویج فرهنگ حجاب نیازمند عزم ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس‌ از مشهد، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی صبح امروز در جلسه شورای اداری خراسان‌رضوی که در تالار همایش‌های سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که ائمه شیعه نیز بر روی آن بسیار تأکید داشته‌اند موضوع شناخت زمان و حرکت بر طبق مقتضیات آن است.

نوری‌همدانی گفت: بر هر فرد عاقلی واجب است که شناخت کاملی از زمانه خود داشته باشد و این شناخت به معنای آن است که حوادث و رخ‌دادهای عطف خود را به دقت ارزیابی کند.

وی عنوان کرد: در عصری که ما زندگی می‌کنیم رخداد بسیار بزرگی واقع شد و تحول عظیمی در عرصه امور فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جهان به وجود آورد و این واقعه عظیم انقلاب اسلامی ایران بود.

این مرجع عالی‌قدر شیعه بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به پرچمداری امام خمینی (ره) و همت و بصیرت بالای مردم ایران به پیروزی رسید.

نوری‌همدانی با اشاره به مسئولیت انسان در عرصه‌های مختلف تأکید کرد: انسان موجودی دارای مسئولیت و تکلیف است و قرآن کریم نیز در این‌باره آیات بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: سرمایه‌های فراوانی در اختیار انسان‌ها قرار داده شده است و آنها باید بر این اساس سرنوشت خود را بسازند.

این مرجع عالی‌قدر شیعه یادآور شد: هر انسانی سه نوع مسئولیت دارد که شامل مسئولیت فردی، اجتماعی و مسئولیت شغلی می‌شود.

نوری‌همدانی گفت: در عرصه مسئولیت فردی انسان باید خود را به دو سلاح علم و ایمان مجهز کند زیرا این دو مکمل یکدیگر هستند.

وی تأکید کرد: ایمان سرمایه بسیار بزرگی است و از تمام ترقی‌های معنونی انسان در نتیجه ایمان و اعتقاد به اصول دینی است و علم بدون ایمان نیز دارای نتیجه معکوس است.

وی در مورد مسئولیت اجتماعی بیان کرد: اسلام یک دین اجتماعی است و بنابر گفته پیغمبر اکرم هر کس که به مسلمانان دیگر فکر نکند و نسبت به اوضاع آنها بی‌تفاوت باشد مسلمان نیست.

نوری‌همدانی با اشاره به مسئولیت شغلی افراد عنوان کرد: افراد در جامعه مشاغل مختلفی را انتخاب می‌کنند، اما نکته مهم این است که نباید به این مشاغل تنها با نگاه امرار معاش نگریست، بلکه باید از قدرت‌های شغلی برای خدمت به مردم استفاده کرد.

این مرجع عالی‌قدر شیعه یادآور شد: در حال حاضر مسئولان نظام اسلامی بازوهای قدرتمند جمهوری اسلامی هستند و باید از جایگاه خود برای خدمت به مردم و تقویت ولایت‌فقیه استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت مقوله خدمت به مردم گفت: طبق فرمایش امام سجاد (ع) خدمت به مردم بالاترین عبادت است و امام خمینی (ره) نیز خدمت به پابرهنگان و محرومان را مهم‌ترین وظیفه مسئولان می‌دانستند.

نوری‌همدانی سپس با اشاره به ارکان انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد: انقلاب اسلامی دارای سه پایه اسلام، مردم و ولایت‌فقیه است و امام راحل با کمک این سه رکن موفق شدند انقلاب اسلامی را پایه‌ریزی کنند.

وی بیان کرد: در طول 8 سال دفاع مقدس 35 دولت مختلف به رژیم صدام کمک مالی و تجهیزاتی می‌کردند اما انقلاب با همت مردم و مدیریت امام حفظ شد.

وی سپس با اشاره به مشکلات اخیر غرب یادآور شد: اقتصاد غرب از آنجا که مالامال از ربا و اسراف است یک اقتصاد فاسد بوده و ثروت نیز در دست عده‌ معدودی محدود شده است.

نوری‌همدانی در خاتمه با اشاره به فرارسیدن روز حجاب و عفاف تأکید کرد: بدحجابی یک ناراحتی و درک است و نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب در سطح جامعه نیازمند یک عزم ملی است تا از این طریق جامعه‌ای اسلامی تشکیل شود.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول