اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پس از بازداشت و مجروح شدن شیخ النمر؛

العالم: نیروهای امنیتی عربستان با گلوله جنگی تظاهرات مردم العوامیه را سرکوب کردند

خبرگزاری فارس: نیروهای امنیتی عربستان سعودی تظاهرات گسترده مردم شرق عربستان را که در اعتراض به دستگیر و مجروح شدن شیخ النمر به خیابان‌ها سرازیر شده بودند با گلوله جنگی سرکوب کردند.

العالم: نیروهای امنیتی عربستان با گلوله جنگی تظاهرات مردم العوامیه را سرکوب کردند

به گزارش فارس، شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد شمار زیادی از مردم عربستان در شهر العوامیه در اعتراض به بازداشت شیخ نمر النمر از چهره های برجسته مخالفان تظاهرات کردند و نیروهای امنیتی برای سرکوب آنها از گلوله های جنگی استفاده کردند.

منابع خبری در منطقه شرقیه عربستان سعودی اعلام کردند که پلیس عربستان عصر روز یکشنبه "نمر النمر" ازعلمای برجسته شیعی عربستان را که مخالف رژیم آل سعود است دستگیر کردند.

"محمد النمر" برادر شیخ النمر النمر اعلام کرد که نیروهای پلیس در یکی از خیابان های اصلی شهر العوامیه و نزدیک های ساعت 4 بعد ازظهر کمین کرده بودند و زمانی که شیخ النمر از مزرعه خود به خانه باز می گشت، خودروی وی محاصره شد و پلیس اقدام به شلیک گلوله های هوایی کرد.

وی افزود: بلافاصله پس از آنکه از حادثه مطلع شدم به محل حادثه رفتم و دیدم که خودروی برادرم مورد اصابت قرار گرفته است.

شیخ النمر یکی از بزرگترین مخالفان رژیم آل سعود در شرق عربستان به شمار می آید و همواره مردم این مناطق را به تظاهرات علیه این رژیم فرا میخواند.

النمر حدود 10 روز پیش در یکی از سخنرانی‌های خود در  یکی از مساجد شهر العوامیه گفت: من یقین دارم که بازداست یا کشته شدن من، باعث ایجاد نهضتی خواهد شد.

در فاصله زمانی اکتبر 2011 تا فوریه 2012 طی درگیری تظاهرات کنندگان در منطقه قطیف با نیروهای امنیتی، دست کم 6 نفر شهید شدند.

نیروهای امنیتی عربستان تظاهراتی را که در منطقه الشرقیه روی می دهد نوعی "تروریسم جدید" توصیف کرده و اعلام کرده اند که با آن مقابله خواهند کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول