اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

"برابری در انجام خدمت نظامی" معضلی دیگر برای نتانیاهو

خبرگزاری فارس: معافیت از خدمت نظامی یهودیان "حریدیم" یا به اصطلاح یهودیان متدین که داد همه اسرائیلی‌ها را درآورده است اکنون به معضلی برای "بنیامین نتانیاهو" تبدیل شده و ارکان کابینه وی را به لرزه درآورده است.

"برابری در انجام خدمت نظامی" معضلی دیگر برای نتانیاهو

به گزارش فارس، فراکسیون پارلمانی لیکود صبح امروز توصیه‌های کمیته بلسنر در خصوص برابری در انجام خدمت نظامی و جایگزین‌های آن در خدمات غیرنظامی را بررسی می‌کند.

"بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اعضای این فراکسیون می‌خواهد که توصیه‌های این کمیته را با اضافه کردن بندی در خصوص خدمت شهروندان عرب تصویب کنند.

برخی منابع در حزب لیکود نیز اعلام کردند که در صورت تصویب این پیشنهاد نتانیاهو فورا با "شائول موفاز" رئیس حزب کادیما و معاون اول خود نشستی را برگزار و طی آن موضوع تشکیل تیم جدید به منظور تدوین پیش‌نویس قانون ویژه این قضیه را به گونه‌ای که جایگزین قانون تال شود، مورد بررسی قرار خواهد داد.

دادگاه عالی قانون تال که بر معافیت از خدمت نظامی یهودیان حریدیم تاکید دارد، اعلام کرد که از اوایل ماه آینده این قانون باطل است.

* اختلاف نظر نتانیاهو و موفاز

این مسائل در حالی است که اختلاف نظر بین نتانیاهو و موفاز درباره برخی موضوعات بویژه مسئله مجازات فراریان از خدمت نظامی و مدت زمان مجاز برای تاخیر یهودیان متدین جهت آغاز خدمت نظامی وجود دارد.

در صورت دستیابی به تفاهم بر سر مسائل مختلف پیش‌نویس قانون جدید یکشنبه آینده به منظور تائید در نشست کابینه مطرح و سپس روز دوشنبه جهت تصویب نهایی به کنست ارجاع داده خواهد شد.

* تظاهرات هزاران اسرائیلی در سراسر تل‌آویو

روز گذشته نیز هزاران اسرائیلی در سراسر تل‌آویو با برپایی تظاهراتی پایان معافیت از خدمت نظامی یهودیان متدین را خواستار شدند.

"ایدان میلر" یکی از سازماندهندگان این تظاهرات به رویترز گفت: ما از این قانون خسته شده‌ایم این قانون را می‌توان تغییر داد و باید تغییر کند.

پلیس اسرائیل اعلام کرد که حدود 10 هزار نفر در این تظاهرات شرکت داشتند اما رسانه‌های خبری محلی تعداد شرکت‌کنندگان در این تظاهرات را حدود 20 هزار نفر برآورد کردند.

تظاهرات‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود :« برابری در خدمت برای همه".

فوریه گذشته دادگاه عالی اسرائیل قانون معافیت از خدمت نظامی یهودیان حریدیم را باطل اعلام کرد و به دولت تا اوایل اوت آینده مهلت داد تا قانون جدیدی جایگزین این قانون ارائه کند.

این در حالی است که موفاز معاون اول نتانیاهو که رئیس بزرگ‌ترین حزب شریک دولت نتانیاهو تهدید کرد در صورتی که به این معافیت‌ها پایان داده نشود از ائتلاف دولتی خارج خواهد شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول