اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی فدراسیون انجمن‌های ورزشی

ورزش‌های قهرمانی سازماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هیئت‌های ورزشی آذربایجان‌غربی گفت: با راه‌اندازی فدراسیون انجمن‌های ورزشی، ورزش‌های قهرمانی استان سازماندهی می‌شوند.

ورزش‌های قهرمانی سازماندهی می‌شود

فریبرز جانفدا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: فدراسیون انجمن‌های ورزشی از سال 89 با هدف ارتقا و معرفی رشته‌های ورزشی پرمخاطب که از ماهیت قهرمانی برخوردارند، ولی متولی برای سازماندهی آنها وجود ندارد تاسیس شده است تا از این رشته‌ها و ورزشکاران آنها حمایت کند.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی فدراسیون انجمن‌های ورزشی، ایجاد پایگاهی برای فعالیت و سازماندهی ورزش‌هایی با پتانسیل قهرمانی است و بر این اساس از این پس تبدیل‌شدن برخی رشته‌های دارای پتانسیل قهرمانی که قابلیت تبدیل‌شدن به فدراسیون‌های ورزشی را دارند، با مرکزیت این فدراسیون انجام می‌شود.

به گفته رئیس انجمن‌های ورزشی استان راگبی و کریکت، آلیش، فوتبال‌دستی، ورزش‌های هوایی، چت‌اسکی، اسکی روی آب، طناب‌کشی، دارت، سپک‌تاکرای، سافت‌بال، بیس‌بال و دراگون‌بت از کمیته‌های زیر نظارت هیئت انجمن‌های ورزشی هستند.

وی ادامه داد: برخی فدراسیون‌های ورزشی که فعالیت چندانی نداشتند و یا معرفی نشده بودند در قالب انجمن‌ها فعالیت می‌کنند و زمانی که عملکردهای مطلوب داشته باشند فدراسیون ورزشی تشکیل می‌شود.

جانفدا با بیان اینکه هیئت انجمن‌های ورزشی به طور مستمر در استان از دو ماه پیش دایر شده است، گفت: فدراسیون انجمن‌های ورزشی با هدف ایجاد ساختار برای تشکیل فدراسیون‌ها در آینده و ارتقای مدال‌آوری در سطح حرفه‌ای صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ‌اگر در آینده رشته‌ای صاحب ساختار شود، در این فدراسیون به عنوان انجمن راه‌اندازی شده و دوره‌های آزمایشی را در حوزه‌های آموزش، همگانی و قهرمانی و مدال‌آوری پشت سر می‌گذارد و در صورت دستیابی به سطحی که بتواند در داخل و خارج از کشور صاحب جایگاه شود تبدیل به فدراسیونی مستقل می‌شود.

جانفدا یادآور شد: 15 انجمن، زیرمجموعه این فدراسیون قرار گرفته است که باید برای رسیدن به این قهرمانی و جایگاه خود در بخش‌های مختلف از جمله همگانی، آموزشی، کسب قهرمانی و جایگاه‌های آسیایی به توسعه مطلوب دست پیدا کنند که البته رشته ورزشی موی‌تای توانسته این قابلیت را کسب کند و به زودی صاحب فدراسیون می‌شود.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی با بیان اینکه رشته‌های سپک تاکرای‌، راگبی، بیس بال، سافت بال و دراگون‌بت می‌توانند در رقابت‌های آسیایی حضور داشته باشند، گفت: برای توسعه و پیشرفت این انجمن‌ها در سطح کشور و نیز حضور موفق آنها در آسیا برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفتیم.

انتهای پیام/ل20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول