اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مرسی تا چند روز دیگر رفع دائمی محاصره نوار غزه را اعلام می‌کند

خبرگزاری فارس: رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی به نقل از منابع مصری گزارش دادند که رئیس جمهور منتخب مصر تا چند روز دیگر رفع دائمی محاصره نوار غزه را آنگونه که در مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود، اعلام می‌کند.

مرسی تا چند روز دیگر رفع دائمی محاصره نوار غزه را اعلام می‌کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری"سما"، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع مصری نزدیک به "محمد مرسی" گزارش دادند که پیش‌بینی‌ می‌شود مصر طی چند روز آینده رفع محاصره تحمیلی بر نوار غزه را اعلام کند.

بر اساس این گزارش مرسی هم اکنون در حال رایزنی با مشاوران ارشد خود به منظور بررسی پیامدهای این اقدام مصر در سطح سیاسی بین‌المللی است.

به گفته این منابع مرسی در جریان مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرد که محاصره غزه را رفع خواهد کرد و این یکی از اولویت‌های برنامه وی خواهد بود و وی متعهد شده است که سیاست‌های دوره حسنی مبارک که از جمله آن محاصره جنبش حماس به دنبال سلطه این جنبش بر غزه در سال 2006 بوده است، تغییر دهد.

این منابع همچنین گفتند که مرسی به زودی بازگشایی گذرگاه رفح به طور کامل برای نقل و انتقال کالاهای تجاری را اعلام خواهد کرد و هیچ کالای ممنوعه برای انتقال از این گذرگاه باقی نخواهد ماند و این گذرگاه به صورت 24 ساعته برای تردد مسافران باز خواهد بود.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول