اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مرگ و بازداشت بیش از 200 تروریست عرب و غیر عرب در حلب سوریه

خبرگزاری فارس: منابع مطلع اعلام کردند که اعزام تروریست از لیبی و تونس به سوریه افزایش یافته اما در استان حلب اخیرا 200 تروریست کشته یا بازداشت شدند.

مرگ و بازداشت بیش از 200 تروریست عرب و غیر عرب در حلب سوریه

به گزارش فارس،‌ عربی‌پرس به نقل از منابعی در استان حلب سوریه که آنان را منابع ویژه خواند، از مرگ و بازداشت بیش از 200 تروریست در این استان خبر داد.

عربی‌پرس با بیان اینکه این تروریست‌ها ملیت‌های عربی و غیرعربی دارند، به نقل از این منابع تاکید کرد که شمار اعزام تروریست به سوریه بخصوص از لیبی و تونس در چند ماه اخیر بشدت افزایش پیدا کرده است.

به گفته منابع خبری، هزینه مالی و تسلیحاتی تروریست‌های اجیر شده از لیبی، تونس، عربستان و دیگر کشورها از دلارهای نفتی عربستان و قطر تأمین می‌شود.

این منابع ویژه به عربی‌پرس گفتند: تروریست‌های عرب بیش از همقطاران دیگر خود سرسخت هستند هر چند برخی از آنان فقط چند روز پس ورود به خاک سوریه کشته می‌شوند.

به گفته این منابع، تروریست‌های عرب بیشتر در مناطق مرزی سوریه از جمله ریف حلب شمالی بالاخص در مناطق اعزاز، تل‌رفعت و مارع مستقر می‌شوند.

عربی‌پرس به نقل از منابع خود افزود: این تروریست‌ها تلاش می‌کنند وارد شهر حلب شوند و با تشکیل گروهک‌هایی، عملیات‌های انتحاری علیه مراکز دولتی و امنیتی انجام بدهند.

بنا بر این گزارش، به عناصر القاعده در سوریه دستور اکید شده است که در انفجارهای خود کمتر مردم آسیب ببینند (زیرا در انفجارهای اخیر ایجاد شده، بشدت مورد تنفر مردم قرار گرفته و علیه آن موجی بزرگ به راه افتاد) آنهم پس از آنکه اطلاعات سوریه ضربات دردناکی بر پیکرده جبهه النصره وابسته به القاعده در این کشور زد.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول