اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتصاب کارشناسان سازمان ملل برای تحقیق درباره شهرک‌سازی صهیونیستی

خبرگزاری فارس: سازمان ملل یک تیم سه نفره از کارشناسان قضات را برای تحقیق و تفحص در خصوص غیرقانونی بودن شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در قلمروهای فلسطینی منصوب کرد.

انتصاب کارشناسان سازمان ملل برای تحقیق درباره شهرک‌سازی صهیونیستی

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل در اقدامی "کریستین شانه" را به عنوان رهبر یک تیم سه نفره از کارشناسان معین کرد که وظیفه آنها تحقیق و تفحض در خصوص این مسئله است که آیا شهرک‌سازی اسرائیل در قلمروهای فلسطینیان نقض قانون حقوق بشر است یا خیر.

سه عضو دیگر این تیم کارشناسان شامل "اسماء جهانگیر" وکیل پاکستانی و اتحاد قاضی بوتسوانا است.

بر اساس این گزارش، شورای حقوق بشر سازمان ملل درماه مارس طبق یک ابتکار عمل که به برگزاری نشست 47 عضوی تشکیلات خودگردان فلسطین منجر شد، تحقیقات در خصوص شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که ساخت و سازهای برنامه‌ریزی شده اسرائیل در کرانه باختری و قدس شرقی به فرایند سازش آسیب می‌زند و برای راه‌حل دو دولتی و ایجاد دولت فلسطینی مستقل تهدید به حساب می‌آید.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته ضمن محکوم کردن این تحقیقات سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: چنین مأموریتی، ابراز انگشت‌ گذاشتن روی اسرائیل در شورای حقوق بشر سازمان ملل است. اسرائیل به هیچ عنوان در این مأموریت حقیقت یابی با اسرائیل همراهی نخواهد کرد و اعضای این هیأت اجازه ورود به اسرائیل و قلمروهای آن را ندارند.

بر اساس این گزارش،‌از آنجایی که کارشناسان اجازه ورود به شهرک‌های اسرائیل را ندارند، مجبور خواهند شد تا اطلاعات خود را از منابع دست دوم به دست آورند.

رویترز در ادامه نوشت حتی اگر بازرسان سازمان ملل به این نتیجه برسند که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی نقض حقوق بشر است، مخالفت آمریکا احتمالاً مانع هرگونه تلاش برای تنبیه اسرائیل می‌شود.

حدود 500 هزار صهیونیستی و 2.5 میلیون فلسطینی در کرانه باختری و قدس شرقی زندگی می‌کنند. فلسطینیان تأکید کرده‌اند که هرگونه شهرک‌سازی در قلمرو فلسطینیان طبق دیوان بین‌المللی قضایی غیرقانونی است.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول