اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک عضو وزارت دفاع روسیه:

جنگنده ساقط‌ شده ترکیه در سوریه در حال اجرای ماموریت اطلاعاتی ناتو بود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس نظامی روسی اعلام کرد جنگنده اف‌-۴ ترکیه که در سوریه ساقط شد، مشغول پرواز اطلاعاتی برای ناتو، عکس‌برداری و محک زدن قدرت پدافند هوایی سوریه بود.

جنگنده ساقط‌ شده ترکیه در سوریه در حال اجرای ماموریت اطلاعاتی ناتو بود

به گزارش فارس، پس از اظهارات مقامات ترکیه که مدعی شدند جنگنده اف-4 ساقط شده آنان در سوریه، وارد حریم هوایی این کشور نشده بود، و پس از آنکه مقامات اطلاعاتی آمریکا به وال‌استریت ژورنال گفتند که این جنگنده به حریم هوایی سوریه تجاوز کرد، اکنون یک کارشناس روس عضو وزارت دفاع روسیه، ادعای مقامات ترکیه را بشدت رد کرد.

«ایگور کورچنکوف» کارشناس نظامی روسی و رئیس شورای اجتماعی وزارت دفع روسیه به روسیاالیوم اعلام کرد که جنگنده ترکیه که با پدافند هوایی سوریه ساقط شد، برای اجرای ماموریت اطلاعاتی و تست قدرت پدافند هوایی سوریه وارد حریم هوایی این کشور شد تا بعدا سازمان ناتو از اطلاعات آن علیه سوریه استفاده کند.

کورچنکوف گفت: سامانه‌های دفاع هوایی سوریه تجربه بسیار بالایی از خود نشان دادند و توانستند این جنگنده را که در ارتفاع بسیار پایین پرواز می‌کرد، ساقط کنند چرا که این کار نیازمند داشتن پدافند هوایی با تجربه بسیار بالا است و چون سوریه این کار را کرد، بدین معناست که پدافند هوایی سوریه می‌تواند با هر تهدیدی مقابله کند. این مسئله، نکته بسیار مهمی است زیرا غربی‌ها جدا در اندیشه انجام دادن یا ندادن عملیات هوایی علیه سوریه در آینده هستند و الان بخوبی می‌دانند که خسارت جنگنده‌ها و خلبا‌ن‌ها بسیار بسیار بالاست.

این عضو وزارت دفاع روسیه افزود: روسیه آماده است ثابت کند که این جنگنده وارد حریم هوایی سوریه شده است و در آسمان سوریه ساقط شد نه خارج از آن. سامانه پدافند هوایی سوریه ساخت روسیه است و سیستم نظارتی خوبی دارد که می‌تواند موقعیت هدف و هویت آن را بدقت مشخص کند که دوست است یا دشمن.

کورچنکوف گفت: ماموریتی که جنگنده ترکیه در حال اجرای آن بود، عملیات جاسوسی الکترونیکی با تصویربرداری از مناطق مهم بود و زمانیکه یک هدف خارجی وارد منطقه یا حریم هوایی یک کشور می‌شود، این امر سبب می‌شود که پدافند هوایی آن کشور فعال شود. رادارها آن را شناسایی می‌کنند و اطلاعات به پایگاه موشکی ارسال می‌شود... اما ترک‌ها در نظر نگرفته بودند که پدافند هوایی سوریه این توان را دارد که این جنگنده با قدرت را ساقط کند بنابراین در ارتفاع پست پرواز می‌کرد تا پس از اجرای ماموریت محول شده، به سلامت به پایگاه برگردد.

این عضو وزارت دفاع سوریه تاکید کرد که ترکیه امید داشت که با جمع‌آوری اطلاعات،‌آن را در اختیار سازمان ناتو قرار بدهد تا از آن علیه سوریه استفاده شود اما متاسفانه برای ترکیه،‌ پدافند هوایی سوریه خیلی خوب عمل کرد و قدرت خود را به نمایش گذاشت.

این کارشناس روس گفت: ساقط شدن جنگنده ترکیه در آسمان سوریه، سیلی محکمی به نیروی هوایی سوریه بود زیرا این عملیات کاملا شکست خورد در حالی که سران ترکیه در صحنه دیپلماتیک تلاش می‌کنند خود را بی‌گناه جلوه دهند و مسئولیت را بر عهده سوریه بیندازند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول