اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفر ۲ هفته‌ای کلینتون به آسیا، مصر و اراضی اشغالی

خبرگزاری فارس: وزیر امورخارجه آمریکا تور ۲ هفته‌ای خود به تعدادی از کشورهای آسیایی از جمله ژاپن و ویتنام و پس از آن نیز مصر و اراضی اشغالی را امروز با سفر به پاریس آغاز کرد.

سفر ۲ هفته‌ای کلینتون به آسیا، مصر و اراضی اشغالی

به گزارش فارس به نقل از شبکه سی ان ان، "هیلاری کلینتون" وزیر امورخارجه آمریکا سفر 13 روزه خود را برای رسیدگی به پردردسرترین مسائل مربوط به سیاست خارجه این کشور از جمله تحولات اخیر در سوریه و همچنین درگیری‌ها در افغانستان آغاز کرد.

بنا بر این گزارش، وزیر امورخارجه آمریکا قرار است در این سفر 13 روزه به اراضی اشغالی نیز رفته و با سران رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کند.

کلینتون همچنین در این سفر به مصر نیز خواهد رفت و پس از آن نیز در کنفرانس کشورهای مهم آسیا-اقیانوسیه در توکیو ژاپن حاضر خواهد شد.

بنا بر این گزارش، وزیر خارجه آمریکا در نخستین روز از سفر خود امروز به پاریس رفته است تا در نشست موسوم به "دوستان روسیه" شرکت کند. علاوه بر این، کلینتون قرار است در پاریس با رهبران فلسطینی نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

شماری از کشورهای غربی به همراه متحدان عرب و غیرعرب خود در منطقه، امروز برای سومین بار برای تشدید فشار بر دولت سوریه در پاریس تحت نام «اجلاس دوستان سوریه» گرد هم می‌آیند.

تاکنون این نشست در تونس و ترکیه برگزار شده بود و امروز پاریس سومین میزبان این نشست است.

خبرهای منتشر شده از این امر حکایت دارد که کلینتون در راه پاریس اعلام کرده است که کشورش قصد تشدید تحریم‌های سوریه دارد.

وزیر امورخارجه آمریکا پس از پاریس عازم توکیو خواهد شد و در آنجا در کنفرانس بین‌المللی که به موضوع افغانستان می‌پردازد، شرکت کند. این نشست به احتمال بسیار زیاد موضوع نیازهای مالی افغانستان برای دوره‌ای که از سال 2015 و همزمان با خروج نیروهای خارجی از این کشور آغاز می‌شود را مورد بررسی قرار خواهد داد.

کلینتون پس از توکیو به مغولستان در همسایگی چین و روسیه خواهد رفت و پس از آن نیز عازم ویتنام و لائوس خواهد شد. در طول 57 سال گذشته این نخستین باری است که وزیر خارجه آمریکا به لائوس که یک کشور کوچک در جنوب شرقی آسیا است، سفر می‌کند.

وی در ادامه این سفر 13 روزه و پس از توقف در لائوس، به کامبوج در همسایگی این کشور خواهد رفت و در نشست‌هایی که با حضور مقامات کشورهایی چون چین، اندونزی و میانمار برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به آسیا-اقیانوسیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که بارها رئیس‌جمهوری آمریکا و دیگر مقامات این کشور اعلام کرده‌اند که قصد دارد تمرکز خود را بر این منطقه افزایش دهند.

"ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: کلینتون در روز 14 ژوئیه ( 24 تیرماه) عازم مصر می‌شود تا حمایت خود را از تحولات اقتصادی در این کشور و همچنین گذار دیپلماتیک آن اعلام کند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، سفر 13 روزه کلینتون با سفر به اراضی اشغالی پایان خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود وزیر امورخارجه آمریکا در دیدار خود با سران رژیم صهیونیستی درباره موضوع هسته‌ای ایران نیز بحث و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/ض.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول