اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در راستای تأکید اوباما بر یورش‌های سایبری صورت گرفت

گسترش برنامه‌های آموزش حملات سایبری در ارتش آمریکا

خبرگزاری فارس: ارتش آمریکا در راستای تأکیدی که رئیس جمهور این کشور بر تهاجم سایبری به کشورهای دیگر دارد، در زمینه حملات سایبری دوره‌های دانشگاهی راه‌ندازی و برگزار کرده است.

گسترش برنامه‌های آموزش حملات سایبری در ارتش آمریکا

به گزارش فارس به نقل از روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، ارتش آمریکا در حال تسریع برنامه‌های آموزشی خود در حوزه‌های تازه‌ای نظیر جنگ سایبری است؛ در همین راستا نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد به تازگی شش کارشناس جنگ سایبری از یک مرکز آموزشی این یگان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

تأکید جدید آمریکا بر تقویت قابلیت‌های جنگ سایبری در شرایطی انجام می‌شود که واشنگتن برنامه‌های بحث‌انگیز دیگری نیز زمینه‌های دفاعی نظیر پهپادها و نیروهای عملیات ویژه دارد.

در همین راستا، وال‌استریت‌ژرونال خبر داد اولین دوره دانش‌آموختگان جنگ سایبری از دانشکده ممتاز نیروی هوایی آمریکا موسوم به دانشکده تسلیحات نیروی هوایی فارغ‌التحصیل شدند.

این شش نفر آموزش‌های ویژه‌ای در زمینه روشهای از کار انداختن متجاوزان الکترونیکی، دفاع شبکه‌ای و آغاز حملات سایبری دیده‌اند.

برگزاری آموزش در زمینه جنگ سایبری، نتیجه تأکیدی است که باراک اوباما، رئیس جمهور فعلی آمریکا بر استفاده از فناوری‌های دفاعی و تهاجمی در دولت و نهادهای آن، اعم از سازمان سیا، سایر نهادهای اطلاعاتی و اداره امنیت ملّی آمریکا دارد.

آمریکا با همدستی اسرائیل از حملات سایبری برای تخریب برنامه هسته‌ای ایران استفاده کرده‌اند؛ ماه گذشته روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز افشا کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از روزهای آغازین صدرات بر ریاست جمهوری آمریکا، دستور حمله‌های سایبری پیشرفته علیه تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم در ایران را داده است.

نیویورک‌تایمز نوشت تصمیم اوباما برای سرعت بخشیدن به دامنه این حمله‌های سایبری در واقع تداوم تهاجماتی بود که در دولت جورج دبلیو بوش با رمز «بازی‌های المپیک» آغاز شده بود و اوباما حتی پس از آنکه برنامه تهاجمی‌اش بر اثر یک اشتباه در برنامه‌نویسی در تابستان سال 2010، رایانه‌های سرتاسر جهان را آلوده کرد، از این حملات نکاست.

منظور روزنامه نیویورک‌تایمز از اشتباه برنامه‌نویسی تابستان 2010، ویروس استاکس‌نت است که متخصصان رایانه‌ای آمریکا و اسرائیل برای حمله به تأسیسات هسته‌ای نطنز طراحی کرده بودند اما بر اثر اشتباهی که در برنامه‌نویسی این بدافزار صورت گرفته بود از این تأسیسات به بیرون نشت کرده و رایانه‌هایی در سطح جهان را آلوده کرد.

انتهای پیام/د.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول