اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام روس: جنگنده ساقط شده ترکیه 2 بار حریم سوریه را نقض کرد

خبرگزاری فارس: یک مقام روسی اعلام کرد که جنگنده‌ اف-۴ ترکیه که در ساحل سوریه ساقط شد، 2بار حریم سوریه را نقش و اقدام به تحریک پدافند هوایی سوریه کرد.

مقام روس: جنگنده ساقط شده ترکیه 2 بار حریم سوریه را نقض کرد

به گزارش فارس، خبرگزاری اینترفکس روسیه به نقل از یک مقام روسیه اعلام کرد که جنگنده اف-4 ترکیه که اخیرا در ساحل سوریه ساقط شد، اقدام به تحریک پدافند هوایی سوریه کرد.

جمعه 22 ژوئن دقایقی قبل از ساعت 12 دو جنگنده اف-4 ترکیه با تجاوز به حریم هوایی سوریه وارد آسمان سوریه شدند اما پدافند هوایی سوریه آنان را متخاصم شناخت و یکی از آنان را ساقط کرد.

سوریه پس از این اعلام کرد که هویت این هواپیما پس از ساقط کردن آن روشن شده است.

بشار اسد در مصاحبه با جمهوریت ترکیه اعلام کرد که دوست می‌داشت این اتفاق برای هواپیمای ترکیه که حریم هوایی سوریه را نقض کرد نمی‌افتاد.

خبرگزاری اینترفکس در ادامه به نقل از این منبع که هویت او را فاش نکرد، افزود که جنگنده ترکیه پدافند هوایی سوریه را با دو بار تجاوز به حریم هوایی سوریه، تحریک کرده است.

این مقام روس تاکید کرد: کادر پروازی فقط یک انگیزه می توانسته داشته باشد و آن این که هواپیمای ترکیه در حال تست پدافند هوایی سوریه بوده است.

پیش از این نیز یک مقام دیگر نظامی روس تاکید کرده بود که مسکو اطلاعاتی در خصوص خط پروازی جنگنده ترکیه تا زمان سقوط آن دارد.

سرگی لاوروف نیز 30 ژوئن در نشست ژنو برای سوریه در یک پیام مهم، اعلام کرد که مسکو اطلاعاتی از این حادثه دارد که می‌تواند آن را در اختیار دیگران قرار بدهد.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول