اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزارت خارجه عراق از تمایل مرسی برای سفر به بغداد خبر داد

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای از اعلام آمادگی رئیس‌جمهور مصر برای سفر به این کشور در نخستین فرصت ممکن خبر داد.

وزارت خارجه عراق از تمایل مرسی برای سفر به بغداد خبر داد

به گزارش فارس به نقل از "یونایتدپرس"، وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که "محمد مرسی" رئیس جمهور منتخب مصر برای سفر به عراق در اولین فرصت ممکن ابراز تمایل کرده است.

در این بیانیه آمده است: دکتر "محمد مرسی" رئیس جمهور مصر در روز دوشنبه گذشته در مقر اتحادیه عرب در قاهره از "هوشیار زیباری" وزیر خارجه و "لبید عباوی" معاون او استقبال کرد.

زیباری و عباوی به منظور ابلاغ پیام تبریک "جلال طالبانی" رئیس جمهور عراق و "نوری المالکی" نخست‌وزیر این کشور به رئیس جمهور منتخب مصر بدلیل پیروزی‌اش در انتخابات، به قاهره رفته بودند.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: زیباری در این دیدار بر عمق روابط دوجانبه میان عراق و مصر در دو سطح رسمی و مردمی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، طی این دیدار درباره اوضاع جاری مصر پس از انقلاب و انتخابات دموکراتیک ریاست جمهوری، چالش‌های فراروی این کشور برای تثبیت روند دموکراتیک، تحقق اهداف انقلاب مصر در 25 ژانویه، حفظ وحدت مصر و ملت آن، تقویت نقش ملی و قومی مصر و نیز تحولات جاری عراق گفت‌وگو شد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق بدون اشاره به زمانی مشخص،آمده است که مرسی برای سفر به عراق در اولین فرصت ممکن ابراز تمایل کرده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول