اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله شبستری:

جهان امروز نیازمند تبیین ارزش‌های دینی و معنوی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: جهان امروز که پیرایه‌های دنیازدگی آن را احاطه کرده، بیش از هر زمان دیگری نیازمند تبیین ارزش‌های دینی، معنوی و در راس آن نماز است.

جهان امروز نیازمند تبیین ارزش‌های دینی و معنوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد اطلاع‌‌رسانی سومین جشنواره ‌بین‌المللی عکس نماز و نیایش، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در پیامی به سومین جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش اظهار کرد: نماز در مکتب انسان‌ساز اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده، در رتبه‌بندی تعالیم دینی از چنان ارزشی برخوردار است که سایر اعمال نیز بر پایه آن سنجیده می‌شود و به عبارتی نماز همچون روح در کالبد دین است.

وی افزود: قیام برای نماز موجب خرق حجاب‌های ظلمانی جهان مادی می‌شود و زمانی که پرده‌های منیّت دریده شد و سلسله معصیت از پای جان گسست، آینه دل از زنگارها زدوده شده و انوار حق در آن متجلی می‌‌شود.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: نماز تسبیح و تنزیه ذات باری‌تعالی است و موجب فلاح انسان و به تبع آن سعادت جامعه می‌شود و جهان امروز که پیرایه‌های دنیازدگی آن را احاطه کرده، بیش از هر زمان دیگری نیازمند تبیین ارزش‌های دینی و معنوی و در راس آن نماز است.

این پیام تصریح کرد: اهمیت نماز از منظر خداوند تبارک و تعالی به اندازه‌ای است که تنها کلمه نماز و مشتقات آن 69 بار در قرآن کریم تکرار شده و نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و ائمه معصومین (ع) بر این فریضه الهی همواره تاکید داشته‌اند، چنانکه مولای متقیان حضرت علی (ع)  درباره نماز می‌فرمایند، "اوصیکم بالصلاةِ التی هی عمود الدین و قوام الاسلام فلا تغفلوا عنها".

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: هر انسان مومنی که جان و روح خود را با نماز مانوس کند از پلیدی‌ها مبرا مانده و غیر آن موجب خسران و سقوط در سرازیری گناهان خواهد شد.

وی تاکید کرد: تحکیم و ترویج فرهنگ نماز که حیات شرافتمندانه انسان و سعادت جامعه بر آن استوار است امری ضروری است و باید ابعاد این فریضه انسان‌ساز با گفتار، نوشتار و ابزار مختلف هنری و فرهنگی به طور مستند، صحیح و عاری از هر پیرایه‌ای برای نسل جوان جامعه تبیین شود.

امام جمعه تبریز گفت: امید است حضور مشتاقانه هنرمندان، فرهیختگان و دلدادگان معارف توحیدی و تلاش خالصانه دست‌اندرکاران جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش مورد قبول حضرت باری‌تعالی واقع شود.

از میان 4 هزار و 83 عکس ارسال شده از 18 کشور جهان و 31 استان به دبیرخانه جشنواره یاد شده، 65 تک‌عکس و شش مجموعه عکس از کشورهای ایران، آذربایجان، بلغارستان، بنگلادش، ‌آمریکا و هند به بخش مسابقه راه یافتند که از این میان نیز پنج اثر برتر همزمان با مراسم اختتامیه معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول