اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک مقام امنیتی سوریه:

جدایی فرزند وزیرسابق دفاع سوریه بی‌تاثیر است

خبرگزاری فارس: یک مقام امنیتی سوریه که نامش فاش نشد، با تایید جدایی فرزند وزیر دفاع سابق سوریه تاکید کرد که از ارتباطات او مطلع بودیم و فرارش هیچ تاثیری ندارد.

جدایی فرزند وزیرسابق دفاع سوریه بی‌تاثیر است

به گزارش فارس، دام‌پرس سوریه به نقل از یک مقام امنیتی بلندپایه سوری خبر جدایی مناف مصطفی طلاس و رفتنش به ترکیه را تایید کرد و گفت: او مدتی زیر نظر اطلاعات سوریه بود.

روز گذشته شماری از رسانه‌های ضدسوری اعلام کردند که مناف طلاس به همراه تعدادی دیگر به ترکیه رفته است.

دام پرس به نقل از این مقام امنیتی که هویتش فاش نشد، افزود: دستگاه اطلاعات سوریه اگر می‌خواست می‌توانست مناف را بازداشت کند. او وقتی تصمیم گرفت مطمئن شد دستگاه اطلاعات سوریه اطلاعات کافی از تماس‌های خارجی او دارد و بر عملیات تروریستی او داخل سوریه کاملا اشراف دارد.

این مقام امنیتی سوریه در پایان سخنانش تاکید کرد: فرار او بر چیزی تاثیر ندارد.

سرتیپ مناف مصطفی طلاس فرزند مصطفی طلاس وزیر دفاع سابق سوریه، فرماندهی تیپ 105 گارد ریاست جمهوری سوریه را بر عهده داشت.

دام‌پرس افزود: بیش از یک سال بود که مناف طلاس از وظایف فرماندهی خود در گارد ریاست جمهوری جدا شده بود اما به گفته این منبع خبری، به دستور رئیس جمهوری کسی در این امر دخالت نکرده بود تا وی در دفتر کارش حضور پیدا کند.

شبکه اخبار دمشق با اشاره به این خبر نوشت: این جدایی نتیجه مدت‌ها تلاش فراس طلاس برادر مناف است در حالی که پدر و خانواده وی مدت‌هاست که نماد وفاداری به سوریه هستند.

پایگاه خبری شوکوماکو سوریه نیز با انتشار این خبر به انتقاد از فرزندان مصطفی طلاس وزیر دفاع سابق سوریه و از یاران حافظ اسد در جنگ با رژیم صهیونیستی پرداخت و اعلام کرد که فرزندان طلاس، میراث او را بر باد می‌دهند.

این پایگاه خبری نوشت: سوالات زیادی درباره پسران ارتشبد [مصطفی طلاس] وجود دارد. به جای اینکه در این جنگ وحشیانه در کنار میهن خود بمانند، فراس پسر او تاجری که ثروت خود را با زحمت هموطنانش به دست آورده است به راه مخالفان سوریه می‌رود و در دیدار با اعضای شورای استانبول [شورای موسوم به شورای ملی سوریه] تردید نمی‌کند.

شوکوماکو افزود: برادر دیگر فراس، مناف است که در دولت پیشین تمایل خود را برای تصدی وزارت دفاع پنهان نکرد و او نیز اکنون نشان داد که خیلی برای حفظ میراث پـدر تمایلی ندارد.

مصطفی طلاس وزیر سابق دفاع که از سال 1972 تا 2003 این منصب را بر عهده داشت، برای درمان به خارج از سوریه رفته است.

شوکوماکو افزود: شکی نیست که بیماری ارتشبد و ناچاری او برای سفر به خارج، فضا را برای دو پسرش باز کرد که آنطور رفتار کنند که کردند. مصطفی طلاس اخیرا در عملی جراحی باطری قلب خود را تعویض کرده است.

شوکوماکو در پایان با اشاره به تاریخ روشن طلاس نوشت: دو تصویر متفاوت، اول ارتشبد طلاس و نقشی که در سرکوب فتنه داشت و دیگر دو پسرش که مشغول تخریب این تاریخ روشن هستند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول