اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کوفی عنان و 2 هیئت از مخالفان سوریه در راه مسکو

خبرگزاری فارس: معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که اواخر ماه جاری فرستاده سازمان ملل در سوریه و 2 هیئت از مخالفان سوریه به روسیه سفر خواهند کرد.

کوفی عنان و 2 هیئت از مخالفان سوریه در راه مسکو

به گزارش فارس، پس از آنکه جبهه غربی-عربی در نشست شنبه گذشته ژنو و نشست امروز قاهره به نتیجه قابل‌ملاحظه‌ای علیه دمشق نرسیدند، معاون وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد که کوفی عنان و 2 هیئت از مخالفان سوریه بزودی به روسیه سفر خواهند کرد.

به گزارش ایتارتاس، میخائیل بوگدانف معاون سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که در تاریخ 14 و 15 تیرماه (2 و 3 جولای) دو هیئت از مخالفان سوریه به روسیه می‌آیند.

وی با بیان اینکه «عبدالباسط سیدا» جانشین برهان غلیون و رئیس شورای مخالفان سوریه موسوم به شورای ملی سوریه نیز اواخر ماه جاری به روسیه سفر خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد که سرگی لاوروف امکان دیدار با وی را داشته باشد.

بوگدانف همچنین اعلام کرد که هیئت مخالفان سوریه به ریاست میشل کیلو از مخالفان سوریه خواهد بود که امروز در نشست مخالفان سوریه در قاهره شرکت کرده است.

روسیه پیش از این نیز میزبان مخالفان سوریه بوده است و حتی پیشنهاد گفت‌وگو میان دولت و مخالفان سوریه را مطرح کرده بود اما مخالفان رد کرده بودند.

همچنین یک مقام دیپلمات در مسکو اعلام کرد که کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز بزودی به روسیه سفر می‌کند.

وی زمان این سفر را اواسط ماه جاری (میلادی) اعلام کرد.

این منبع دیپلمات تاکید کرد که دعوتنامه روسیه به وی رسیده است و فکر میکند که اواسط ماه جاری وارد مشکو شود.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول