اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخبار کوتاه از فلسطین

ارائه تسهیلات در گذرگاه مرزی رفح/هشدار نسبت به تخریب جاده "باب‌المغاربه"

خبرگزاری فارس: سفیر مصر در نزد تشکیلات خودگردان فلسطین از ارائه تسهیلات بیشتر در گذرگاه مرزی رفح برای مسافران فلسطینی در آینده نزدیک خبر داد.

ارائه تسهیلات در گذرگاه مرزی رفح/هشدار نسبت به تخریب جاده "باب‌المغاربه"

به گزارش فارس به نقل از "فلسطین آن لاین"، "یاسر عثمان" گفت: تسهیلاتی که طی چند روز آینده در گذرگاه رفح ارائه شد در راستای سیاست مصر در حمایت از ملت فلسطین و کاهش محاصره تحمیلی بر نوار غزه و پاسخ به درخواست طرف فلسطینی در این باره است.

وی افزود که این تسهیلات تا حدی زیادی مشکلات موجود در گذرگاه رفح و ازدحام جمعیت در فصل تابستان را حل کرده است و در آینده نزدیک نیز تسهیلات بیشتری ارائه خواهد شد.

*‌درخواست از عباس برای حمایت از نمایندگان پارلمانی فلسطین

معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری(پارلمان) فلسطین رئیس تشکیلات خودگردان را به پذیرش مسئولیت و ایفای نقش حمایت از نمایندگان پارلمانی فلسطین، تحقیق در مورد جنایت تیراندازی به سمت "شامی الشامی" و تحویل مجرمان به دادگاه فراخواند. 

"احمد بحر" تصریح کرد که تیراندازی به سمت الشامی جنایتی شنیع و محکوم است.

وی افزود: اختلافات سطح سیاسی تشکیلات خودگردان و دستگاه‌های امنیتی هر چه باشد نباید اعضای پارلمان را تحت تاثیر قرار دهد و باید مشکلات از طریق گفت‌وگو و نه توسل به زور و خشونت حل شود.

* زخمی شدن 2 فلسطینی در حمله به غزه

تعدادی از شهروندان فلسطینی در جریان حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به پایگاهی در جنوب غربی شهر غزه زخمی شدند.

یک هلی‌کوپتر رژیم صهیونیستی سه فروند موشک به سمت یک پایگاه در جنوب غربی شهر غزه شلیک کرد که طی آن دستکم دو فلسطینی زخمی شدند.

هلی‌کوپتر جنگی رژیم صهیونیستی همچنین یک زمین خالی از سکنه در حی الزیتون واقع در جنوب شرقی غزه را بمباران کردند که البته آسیبی به کسی نرسید.

هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی از صبح امروز در ارتفاع پائین در حال پرواز در آسمان غزه هستند که رعب و وحشت را در میان شهروندان فلسطینی بویژه کودکان غزه ایجاد کرده است.

*هشدار  نسبت به عملیات تخریب جاده "باب المغاربه"

موسسه اوقاف و آثار باستانی "الاقصی" نسبت به احتمال ارتکاب جنایت جدید از سوی رژیم صهیونیستی در جاده "باب المغاربه" در مجاورت مسجد مبارک الاقصی هشدار داد و اعلام کرد که احتمال حفاری های مخفیانه و شبانه رژیم صهیونیستی در این منطقه و یا سرقت سنگ های تاریخی از آثار باستانی بر جای مانده در منطقه مذکور وجود دارد.

موسسه الاقصی در بیانیه ای تاکید کرد که اقدام رژیم صهیونیستی در انجام چنین جنایت های مخفیانه ای می‌تواند باعث نشست زمین در این منطقه شود و بهانه لازم برای تخریب تپه باب المغاربه و احداث پل نظامی جایگزین بر روی جاده مذکور را برای تل‌آویو فراهم آورد.

این بیانیه موسسه الاقصی به دنبال بیانیه وزارت اوقاف اردن صادر شد که در آن دکتر "عبد السلام عبادی "وزیر اوقاف و امور دینی و مقدسات اسلامی اردن نسبت به تشدید روند تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی هشدار داده و این اقدامات را محکوم کرده بود.

* جنایت های تشکیلات رام الله علیه اعضای حماس به اوج خود رسیده است

سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان به رغم امضای توافقنانه آشتی ملی در ماه می گذشته، همچنان جنایت های خود علیه اعضای جنبش حماس در کرانه باختری ادامه می دهند.

جنبش حماس طی بیانیه ای پیرامون تجاوزات تشکیلات رام الله علیه اعضای حماس در کرانه باختری در نیمه اول سال جاری تاکید کرد: ما در ماه ژوئن شاهد بیشترین تجاوزات و بازداشت های سیاسی سرویس های امنیتی رام الله بودیم، به گونه ای که 92 تن از اعضای حماس بازداشت شدند که این مقدار برابر با 25 درصد کل بازداشتی های 6 ماه گذشته بوده است و بدین گونه شمار افراد بازداشت شده در نیمه اول سال جاری به 382 نفر رسید که 162 تن از آنان جزو اسرای آزاده هستند.

همچنین 245 تن دیگر از جمله 101 اسیر آزاده به مراکز اطلاعاتی احضار شده اند و سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان در ادامه نقض احکام قضایی، دوره محکومیت 62 زندانی سیاسی را به رغم اتمام مدت بازداشتشان، تمدید کرده است.

این جنبش تاکید کرد که سرویس های امنیتی در ادامه نقض قوانین، اقدام به محاکمه 3 زندانی سیاسی در دادگاه نظامی کرده و 12 کارمند را به دلیل گرایش سیاسی به جنبش حماس از کار برکنار کرده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول