اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

برای دومین روز متوالی

تشکیلات خودگردان تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینیان را سرکوب کرد

خبرگزاری فارس: نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان برای دومین روز متوالی تظاهرات فلسطینیان در رام‌الله را که برای درخواست آزادی بازداشت‌شدگان تظاهرات روز شنبه برگزار شده بود، سرکوب کردند.

تشکیلات خودگردان تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینیان را سرکوب کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری"سما"، ده‌ها نفر از جوانان فلسطینی که برای درخواست آزادی دوستان خود که در جریان تظاهرات روز شنبه در مخالفت با دیدار"محمود عباس" و "شائول موفاز" تظاهرات کرده بودند، توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان سرکوب شدند.

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان تظاهرات‌کنندگان را از ورود به مقر ریاست این تشکیلات منع کرده و ده‌ها نفر از آنها را بازداشت و ده‌ها نفر دیگر را که در این تظاهرات زخمی شده بودند به بیمارستان و مراکز پزشکی منتقل کردند.

تعداد زیادی از نیروهای پلیس و دستگاه‌های امنیتی تجمع کرده و تظاهرات‌کنندگان را از ورود به مقر ریاست تشکیلات خودگردان و درخواست از محمود عباس برای توقف مذاکرات سازش و استقبال از سران رژیم صهیونیستی منع کردند.

بر اساس این گزارش در این تظاهرات 7 خبرنگار به بهانه تصویربرداری از راهپیمایی غیرقانونی در رام‌الله بازداشت شده و جوانانی با لباس‌های غیرنظامی دوربین‌های تعدادی از آنها از جمله خبرنگار رویترز و عکاس روزنامه"الحیاة الجدیده"  را به طور عمدی شکستند.

* تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره حادثه رام‌الله

"سعید ابوعلی" وزیر کشور دولت انتصابی تشکیلات خودگردان از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای تحقیق در مورد حوادث رام‌الله طی دو روز گذشته و درگیری بین نیروهای پلیس و تظاهرات‌کنندگان که به زخمی شدن تعدادی از نیروهای پلیس و تظاهرات‌کنندگان منجر شده است، خبر داد.

ابوعلی در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: بر اساس نتایج تحقیقات کمیته حقیقت‌یاب تصمیمات قانونی لازم در چارچوب تعهدات تشکیلات خودگردان به قانون و آنچه که بر تضمین‌های ویژه برای آزادی بیان و حق برگزاری تظاهرات قانونی تاکید دارد، اتخاذ خواهد شد.

وی بر پایبندی همگان بر نظم و قانون و تقویت حاکمیت قانون به منظور پرهیز از تکرار چنین حوادثی تاکید کرد و وحدت ملت فلسطین و تمامی موسسات تشکیلات خودگردان برای مواجهه با خطرات و چالش‌های پیشرو را خواستار شد.

* محکومیت اقدام تشکیلات خودگردان در سرکوب تظاهرات‌کنندگان

جمعیت "فلسطینیان برای کرامت" نیز در بیانیه‌ای اقدام تشکیلات خودگردان در سرکوب، بازداشت و حمله به تظاهرات‌کنندگان بویژه خبرنگاران را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که تشکیلات خودگردان از لحاظ سیاسی ورشکسته شده است و این اقدام سرکوبگرانه نیز دلیل آشکاری بر اصرار این تشکیلات برای تثبیت ارکان پلیسی و سرکوبگر تحت نظر اشغالگران بویژه به دنبال شکست گزینه مذاکرات در آزاد‌سازی ملی و تحقق خواسته‌های ملت فلسطین است.

جمعیت مذکور بر ادامه اعتراضات مسالمت‌آمیز تا زمان لغو دیدار موفاز این جنایتکار جنگی و کنار گذاشته شدن گزینه مذاکرات بر سر حقوق فلسطینیان و پذیرش راهبرد مبارزه و مقاومت فلسطین به منظور تحقق مطالبات ملت فلسطین در آزادی و استقلال، تاکید کرد و مطالب زیر را خواستار شد.

1- برکناری رئیس پلیس رام‌الله و مدیر مرکز پلیس این شهر که در تجاوزات علیه تظاهرات مسالمت‌آمیز مشارکت داشتند.

2- تشکیل کمیته مستقل حقوقی به ریاست شخصیت‌های مستقل حقوقی به منظور بررسی تجاوزات نیروهای دستگاه‌های امنیتی و نیروهای پلیس

3- از نهادهای جامعه مدنی می‌خواهیم که این تجاوزات را محکوم کرده و برای تحت پیگرد قرار دادن دستگاه‌های امنیتی تلاش کنند.

4- از نهادهای حقوقی و قانونی می‌خواهیم که سریعا برای پیگیری شکایت‌های شرکت‌کنندگان در این تظاهرات و ارجاع آن به دستگاه قضایی و تضمین محاکمه متجاوزان و مجرمان اقدام کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول