اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هنیه: کشتار کشتی مرمره نقطه آغازی برای تغییر محاصره غزه بود

خبرگزاری فارس: نخست وزیر دولت منتخب فلسطین ضمن استقبال از هیئت شورای عالی آموزش ترکیه نقش ترکیه در حمایت از ملت فلسطین در تمامی زمینه ها را ستود.

هنیه: کشتار کشتی مرمره نقطه آغازی برای تغییر محاصره غزه بود

به گزارش فارس، "اسماعیل هنیه" ضمن تجلیل از موضع ترکیه به ویژه در سال‌های اخیر که ملت فلسطین از تجاوزات صهیونیست ها و محاصره جائرانه نوار غزه در رنج و محنت بوده اند، به تشریح موضع قاطع "رجب طیب اردوغان" همتای ترک خود در قبال ملت فلسطین و مساله عادلانه آنان پرداخت.

هنیه درود خود را نثار شهدا و خانواده های آنان و تمامی ملت ترکیه نمود و تاکید کرد: محاصره نوار غزه همانند محاصره این باریکه قبل از کشتار مرمره نیست، چرا که خون پاک شهدای ترک، نقطه آغازینی برای تغییر اوضاع حاکم بر محاصره غزه بود.

وی از همکاری و حمایت ترکیه در زمینه های آموزشی و پرورشی به ویژه در زمینه ساخت بیمارستان آموزشی ترکی وابسته به دانشگاه اسلامی تشکر و قدردانی کرد و تشریح کرد که این بیمارستان الگویی برای آموزش و دانشجویان و تمامی ملت فلسطین خواهد بود.

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین خواستار همکاری بیشتر ترکیه در زمینه های آموزشی و تربیتی به خاطر اهمیت بالای آن شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رئیس هیئت ترک نیز ضمن تشکر از نخست وزیر فلسطین به خاطر میزبانی و استقبال باشکوه، بار دیگر تاکید کرد که ترکیه همواره حامی و پشتیبان ملت فلسطین بوده و با تمامی توان در تلاش برای ارائه امکانات لازم به این ملت در زمینه های آموزشی خواهد بود.

نائب رئیس شورای عالی آموزش ترکیه سلام و درود نخست وزیر و ملت این کشور را به دولت و ملت هنیه ابلاغ کرد و اشاره کرد که این کشور برنامه ها و طرح های زیادی را برای حمایت از بخش آموزش فلسطین اجرا خواهد کرد.

وی ضمن تجلیل از عزم و اراده پولادین ملت فلسطین و بیان اینکه آموزش در فلسطین کاملا جدی است و ما شاهد پیروزی آشکار فلسطینیان بر تلاش های دشمن جهت نابودی و تضعیف بخش آموزش هستیم، تاکید کرد که ترکیه همواره حامی ملت فلسطین بوده و خواهد بود و هم اکنون ده ها دانشجوی فلسطینی در رشته های مختلف در دانشگاه های ترکیه مشغول به تحصیل هستند.

در این دیدار، دکتر "اسامه المزینی" وزیر آموزش و پرورش دولت فلسطین، "یوسف رزقه" مشاور سیاسی نخست وزیر فلسطین، مهندس "عیسی النشار" مشاور نخست وزیر در امور سازمان های غیر دولتی و  "محمود الجعبری" دبیر کل آموزش عالی فلسطین حضور داشتند. در پایان دیدار، هنیه از هیات ترک تشکر و قدردانی به عمل آورد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول